HJÆLP: UDMA eller ej ?
Fra : Simon

Dato : 03-06-01 19:53

Hejsa.

En af mine venner har nogle ældre diske han ved ikke om de kører UDMA, men
han kan godt vælge UDMA for dem alle i device manageren i win98SE....

hvad kan der ske med drevet hvis det ikke understøtter udma og han slår det
til ?

takker
-Simon

Fra : Torbenth

Dato : 03-06-01 21:58

Simon skrev i meddelelsen
<3b1a871d$0$6030$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hejsa.
>

>hvad kan der ske med drevet hvis det ikke understøtter udma og han slår det
>til ?

Der sker intet hos mig. Markeringen forsvinder bare ved reboot.

Mvh.
Torben

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 03-06-01 22:05

Prøv dig frem... det kan ikke ødelægge noget. Fordelen ved DMA er netop at
man ikke belaster CPU ved overførsler fra HD, CD osv. til hovedlageret....

Daniel