|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Varme i Sierra... Fra : Peter Frost
 | 
 Dato :  16-06-05 07:57
 | 
 |  | Jeg har købt en Ford Sierra 2,0i fra 90. Og dagen efter opdager jeg
 varme systemet ikke virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det
 kan være ?
 
 - Motoren er varm
 - Der er fin luft gennem strømning
 - Spællet lukker til
 
 Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 
 Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 
 ---
 Peter F.
 Sierra 2,0i DOHC '90
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  16-06-05 08:00
 | 
 |  | > - Motoren er varm
 > - Der er fin luft gennem strømning
 > - Spællet lukker til
 >
 > Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 > Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 > ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 >
 > Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 >
 
 Defekt termostat, som ikke åbner ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Rasmussen (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  16-06-05 08:09
 | 
 |  | "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in news:42b12376$0$167
 $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 
 >> - Motoren er varm
 >> - Der er fin luft gennem strømning
 >> - Spællet lukker til
 >>
 >> Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 >> Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 >> ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 >>
 >> Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 >>
 >
 > Defekt termostat, som ikke åbner ?
 
 Tvivler jeg på... Eller er kølesystemet på en Sierra afhængig af
 termostatens 'position'?
 
 På min Golf2'er der kan der kommer gennemstrømning til varmeapp. uanset
 om termostaten er åben eller lukket. Vandet kommer direkte fra toppen og
 kan løbe ind til varmeapp.
 
 På en G2'er er der monteret nogle djævelske overtryksventiler der skulle
 modvirke skoldninger hvis varmeapp. springer. Er der monteret en sådan på
 din Sierra? Alternativt kan kølesystemet jo være blokeret således at
 vandet slet ikke kan flyde igennem varmeapp (måske har tidl. ejer brugt
 køletætner :-|)
 
 Prøv at afmontere begge slanger til varmeapp og sæt en vandslange på
 indløbet til varmeapp. Vandet burde naturligvis kunne flyde uhindret
 igennem app. Hvis det bare sprøjter ud af indløbet og ikke af udløbet så
 er varmeapp. stoppet. Prøv at sprøjte baglæns så, hvis det ikke hjælper
 skal der et nyt varmeapp. i.
 
 Thomas
 
 
 |  |  | 
  Peter Frost (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Frost
 | 
 Dato :  16-06-05 11:24
 | 
 |  | "Andreas M. Hansen" skrev
 
 > Defekt termostat, som ikke åbner ?
 >
 > mvh
 >
 > Andreas M. Hansen
 
 Okay, så den vel bare at følge Haynes ?
 
 Motoren overopheder ikke, og temp. for kølvand er også normal, kan det
 så stadig godt være det ? har ikke en dadel forstand på vandsystemet.
 
 ---
 Peter F.
 Sierra 2,0i DOHC '90
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  16-06-05 09:07
 | 
 |  | 
 
            Peter Frost skriver:
 > 
 > - Motoren er varm
 > - Der er fin luft gennem strømning
 > - Spællet lukker til
 > 
 > Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 > Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 > ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 Er der luft i "radiatoren ???
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk      Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
  Troels Pedersen (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels Pedersen
 | 
 Dato :  16-06-05 11:50
 | 
 |  | "Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
 news:51f5409c.0506152257.243228e@posting.google.com...
 > Jeg har købt en Ford Sierra 2,0i fra 90. Og dagen efter opdager jeg
 > varme systemet ikke virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det
 > kan være ?
 
 Fin bil! Jeg har selv sådan en.
 
 Der er flere muligheder:
 Termostat lukker ikke rigtig. Min er skiftet med godt resultat, pga. samme
 fejl.
 Det er svært at se om kølevæsketemperaturen er rigtig, da temp måleren ikke
 er vanvittig præcis.
 
 Luft i systemet. Kommer der boblelyde fra varmeapperatet når du
 accelerer/gasser op?
 
 Dit kabel til varmvandsventilen er blevet slapt, og den åbner ikke rigtigt.
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 Troels Pedersen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  16-06-05 17:40
 | 
 |  | 
 
            Peter Frost wrote:
 > Jeg har købt en Ford Sierra 2,0i fra 90. Og dagen efter opdager jeg
 > varme systemet ikke virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det
 > kan være ?
 >
 > - Motoren er varm
 > - Der er fin luft gennem strømning
 > - Spællet lukker til
 >
 > Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 > Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 > ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 >
 > Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 Det er sandsynligvis dit varmelegeme der er tilstoppet (såfremt at 
 kølevandet har den rette temp).
 Et nyt kan købes hos f.eks. Høyer Autodele og koster vist omkring 400,- kr.
 Det er rimeligt nemt at skifte.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - ingen Formel 1 videoer    Mindre end 7 GB video online    |  |  | 
  Jens B (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens B
 | 
 Dato :  16-06-05 18:57
 | 
 |  | 
 
            Peter Frost wrote:
 > Jeg har købt en Ford Sierra 2,0i fra 90. Og dagen efter opdager jeg
 > varme systemet ikke virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det
 > kan være ?
 >
 > - Motoren er varm
 > - Der er fin luft gennem strømning
 > - Spællet lukker til
 >
 > Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 > Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 > ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 >
 > Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 >
 > ---
 > Peter F.
 > Sierra 2,0i DOHC '90
 samme problem har jeg med min sierra 1,6 fra 87    |  |  | 
  Ukendt (16-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-06-05 20:13
 | 
 |  | 
 "Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
 news:51f5409c.0506152257.243228e@posting.google.com...
 > Jeg har købt en Ford Sierra 2,0i fra 90. Og dagen efter opdager jeg
 > varme systemet ikke virker. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det
 > kan være ?
 >
 > - Motoren er varm
 > - Der er fin luft gennem strømning
 > - Spællet lukker til
 >
 > Hvis man har haft blæseren slukket lidt, og varme regulatoren på maks.
 > Og man så sætter blæseren på 1, kommer der kort varigt lidt varm luft
 > ud. På mig virker det som om, heather matrixen ikke bliver varm nok ?
 >
 > Køler væske standen er mellem min og max. Kunne dog godt få lidt mere.
 
 Har haft 3 sierra'er med samme problem. Det var termostaten i alle 3 der var
 defekt og var åben hele tiden, så vandet aldrig kunne blive rigtig varmt.
 Temp. måleren skal man ikke kigge på da den sidder et sted hvor den altid
 vil vise varme selv om vandet er koldt.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (18-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-06-05 08:33
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:42b1cf55$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 
 > Har haft 3 sierra'er med samme problem. Det var termostaten i alle 3 der
 > var defekt og var åben hele tiden, så vandet aldrig kunne blive rigtig
 > varmt. Temp. måleren skal man ikke kigge på da den sidder et sted hvor den
 > altid vil vise varme selv om vandet er koldt.
 
 Er det ikke dene 'kobberlign. dims' som er skruet i blokken lidt nede
 unde midten i højre side, når man kikker forfra ?
 
 Men der burde nu komme mærkbar varme hele tiden,
 når motoren er varm og vandet ellers cirkulere med konstant
 åben termostat vil jeg mene.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |