Tegnepen...
Fra : Jan Langholm

Dato : 03-06-01 19:10

Hej alle..

Jeg har en nobo som er kunstner og han ville gerne prøve at tegne med pen på
computeren.

Men hvilket mærke/model er bedst...
...ved i noget om det, jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten. Det
skulle gerne være til "fintegning"

Jan Langholm
www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)
"De bedste ting i livet, er gratis"

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 03-06-01 19:52

"Jan Langholm" <langholm@vejen-net.dk> wrote in message
> [...]

> computeren.
>
> Men hvilket mærke/model er bedst...
> ..ved i noget om det, jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten.

Wacom (http://www.wacom.com) er meget gode (blev blandt andet brugt til at
lave special effects til "Contact").

Jeg bruger selv en Wacom Intuos tablet på arbejdet (ikke fordi jeg tegner,
men pga begyndende RSI). Vi har også en "Graphire" tablet, og bortset fra,
at der er en mus med - som man skal besvære sig med at smide ud ved først
kommende lejlighed - virker den også meget godt.

Den virker meget god at tegne med - desværre hjælper den ikke en brik på
manglende evner der også kommer til udtryk på papir! :(

Bemærk at du skal downloade den nyeste driver hvis du har to skærme på
computeren, den der fulgte med vores tablets blev lettere forvirret - den
prøve at dække hele skærmarealet på højre halvdel af tabletten (øhh, det
hedder det vist ikke på dansk, men det ser da sjovt ud). Og en halv A5
tablet til 2x21" i henholdsvis 1600x1200 og 1800x1440 er altså ikke nok :)

/Lars