Debian, find pakker, nvidia-kernel-common
Fra : Kasper Johansen

Dato : 17-07-05 14:57

Hej gruppe.

Jeg sidder og prøver (få 22. gang) at installere nVidia drivere.

Jeg har i min "/etc/apt/sources.list" tilføjet følgende "rdonald"'s
nvidia-pakker.

Lige pludselig får jeg at vide at den ikke kan finde "nvidia-kernel-common".
Som løsning prøver jeg www.backports.org, men der ligger til min skuffelse
kun en forældet version jeg ikke kan bruge.

Hvor kan jeg finde version 1.0.7167 eller nyere af denne pakke?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 17-07-05 16:22

On Sun, 17 Jul 2005 15:56:41 +0200, Kasper Johansen wrote:

> [...]
> kun en forældet version jeg ikke kan bruge.
>
> Hvor kan jeg finde version 1.0.7167 eller nyere af denne pakke?

Er der en bestemt grund til, at du ikke bruger driverne fra www.nvidia.com?
prøv

$ apt-get install make autoconf glibc-dev
Hent nvidia driverne fra nvidia.com og installere dem med:

$ sh nvidia.....run