vsftpd og umask :(
Fra : FLeNDeD

Dato : 15-07-05 13:01

Hej,

Jeg prøver på at få vsftpd at virke ordentligt, så jeg kan uploade filer
til min lille webserver.
Inde i /etc/vsftpd.conf
finder jeg linien

"local_umask=022"

Hvad skal jeg sætte den til?
Jeg vil gerne have den til at oprette filer med chmod som: 755

Men for mig virker det som om at local_umask bare ikke vil gøre som mig...

ps. når local_umask er 022, så:

Ejer = Read, Write
Gruppe = Ingenting
Andre = Ingenting

mvh
- co0kie

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-07-05 20:39

FLeNDeD wrote:

> [...]
>
> "local_umask=022"
>
> Hvad skal jeg sætte den til?
> Jeg vil gerne have den til at oprette filer med chmod som: 755

Det lyder som en dum idé. Filer bør ikke have execute
permissions med mindre man har en grund til det.

> Men for mig virker det som om at local_umask bare ikke vil gøre som mig...
>
> ps. når local_umask er 022, så:
>
> Ejer = Read, Write
> Gruppe = Ingenting
> Andre = Ingenting

Prøv at bruge strace på vsftpd, så vi kan se, hvad
den giver af mode argument til open systemkaldet.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.