natd "redirect_address" virker ikke
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-07-05 18:57

Hejsa,

Jeg har 5 offentlige IP-adresser og jeg vil gerne oversætte dem til
specifikke computere på mit LAN. Jeg har en Mac OS X Server som kører
ifpw og natd og som er gateway på mit netværk.

Jeg er helt novice når det kommer til natd og ipfw, så jeg har studeret
diverse dokumentation for at hitte ud af dette, men det virker ikke
rigtigt. Jeg har tilføjet følgende til natd.conf:

redirect_address a.b.c.d v.x.y.z

hvor a.b.c.d er min LAN-adresse og v.x.y.z er WAN-adressen, som skal
omdirigeres.

Der sker et eller andet, for hvis jeg ikke gør det og pinger
WAN-adressen (udefra), så svarer min server. Hvis jeg tilføjer
ovenstående så svares der ikke på adressen. Det er selvfølgelig ikke
rigtigt, så der er noget galt.

Jeg kunne forestille mig, at jeg skal indstille noget i ipfw, men
hvad... det er det store spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan
svare på!

--
Mvh.
René Frej Nielsen