INND hoster
Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-07-05 21:22

Jeg har i dag reinstalleret Mandriva, og dermed også min innd.

Jeg har installeret samme version af Mandrake, og dermed også samme version
af innd, og har kopieret conf filerne over på en anden maskine, og nu
tilbage igen.

Jeg kan telnette fra maskinen selv til innd, og lave en liste, men jeg kan
ikke connecte til den fra knode.

Jeg får en

| Kunne ikke forbinde.
| Følgende fejl skete:
| 503 NNTP server unavailable. Try later.

Hvorfor kan jeg telnette til serveren, men ikke connecte til den med
newsklienten?

En "ctlinnd reload all grund" giver
| ctlinnd: Can't read schema

hvad det så betyder? Jeg får ikke noget ud af at google på det,,,

PS. hvis oversætteren af KNode læser med, så skulle du måske lige se på
oversættelserne af fejlmeddelsen, noget dansk andet engelsk,,,

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-07-05 22:43

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> nu tilbage igen.
>
> Jeg kan telnette fra maskinen selv til innd, og lave en liste, men jeg kan

Når jeg telnetter til serveren, så får jeg samme fejl, når jeg skriver "mode
reader" så der er derfor jeg får den med KNode med det samme, men ikke med
telnet. Jeg kan godt sende med ihave tror jeg nok,,,

Jeg fik lige

| nntpsend: cannot read /etc/news/nntpsend.ctl
| run-parts: /etc/cron.hourly/inn-cron-nntpsend exited with return code 1
| run-parts: /etc/cron.hourly/inn-cron-rnews exited with return code 1

i en mail fra systemmet. /etc/news/nntpsend.ctl findes, og har samme ejer
m.m. som den orginale fil.

Log filerne siger ikke regtigt nogen,,,

> PS. hvis oversætteren af KNode læser med, så skulle du måske lige se på
> oversættelserne af fejlmeddelsen, noget dansk andet engelsk,,,

Den engelske tekst er vist hvad serveren svare, så det kan KNode jo ikke
skrive på dansk,,,

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-07-05 11:26

On Wed, 06 Jul 2005 23:43:18 +0200, Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:

> i en mail fra systemmet. /etc/news/nntpsend.ctl findes, og har samme ejer
> m.m. som den orginale fil.

Hvordan ser ls -la /etc/news ud?

Er innd ejeren af /etc/news/* ?
(samme bruger?)

--
Stig

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-05 14:41

Stig H. Jacobsen wrote:

> Hvordan ser ls -la /etc/news ud?
> Er innd ejeren af /etc/news/* ?
> (samme bruger?)

root var ejer/bruger af samtlige filer, så jeg har urpme's inn og fjernet de
filer den ikke fjerner manuelt, og installeret den igen.
Denne gang har jeg bare kikket i de gamle filer, og skrevet dem om i de nye,
så nu skulle de meget gerne være som de skal.

Men problemerne er ikke overstået af det

makehistory; makedbz -i fik fint, den kom ikke med nogen fejl, men

[root@milli init.d]# ctlinnd checkfile
ctlinnd: no innd.pid file; did server die?
ctlinnd: cannot send "checkfile" command (sendto failure): No such file or
directory
[root@milli init.d]#

Er der et eller andet i en eller anden conf fil jeg ikke har fået rettet
til?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-07-05 08:55

Ivar Madsen wrote:

> Er der et eller andet i en eller anden conf fil jeg ikke har fået rettet
> til?

Det må der have været, for jeg tog alle de gamle conf filer, og rettede til
mht. ejer/bruger og deres læse/skrive retigheder, og så hoppede serveren
glad igang igen
Nu venter jeg så bare på at mine peers begynder at sende til den,,,
Gad vide hvor længe det kan være, efter sådan en 3-4 dages nedetid, med en
kort hosten igang, hvor spoolen blev tømt hos dem,,,