webmail og IP
Fra : Martin Schultz

Dato : 05-07-05 12:21

Jeg har pt. to webmail systemer på min server. Squirrelmail og
ilophamail og der virker fint.

Dog vedhæfter de IP adressen på den maskine der serder email via webmail
(klient maskinen) i emailen. KAn jeg undgå den gør det?

Google giver mig ikke rigtigt noget.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-07-05 15:34

Martin Schultz wrote:
> [...]
>
> Dog vedhæfter de IP adressen på den maskine der serder email via webmail
> (klient maskinen) i emailen. KAn jeg undgå den gør det?

Hvordan havde du ellers forestillet dig det ? Det er jo serveren som
sender mailen - ikke din webklient, da webklienten ikke har en STMP
server kørende, og din browser netop ikke bruger lokale programmer. Det
er muligt at du via noget activX/Java stuff kan få en webklient til at
sende mailen direkte, men hvorfor så ikke bruge et mailprogram i stedet ?

Jørn

Fra : Anders Lund

Dato : 05-07-05 16:07

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
> er muligt at du via noget activX/Java stuff kan få en webklient til at
> sende mailen direkte, men hvorfor så ikke bruge et mailprogram i stedet ?

Prøv lige at læse hvad han efterlyser. Han efterlyser at hans mailsystem
kunne lade være med at smide klientens IP adresse med i de mails han
sender.

Fx når jeg sender dette indlæg, så fortæller jeg hvilken IP adresse jeg
har gjort det fra. Eller rettere, Cybercitys news server sætter min IP
adresse på indlægget. Det er det han vil undgå i de mails som bliver sendt.

Ellers har jeg i hvert fald misforstået Martins Schultz indlæg - som jeg
ikke har noget svar til, ud over at han skal kigge i koden for de 2
websystemer og se hvad det er de fortæller mail serveren af IP adresser.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-07-05 17:49

> Prøv lige at læse hvad han efterlyser. Han efterlyser at hans mailsystem
> kunne lade være med at smide klientens IP adresse med i de mails han
> sender.

Ups, min fejl - havde ikke læst det godt nok.

Jørn

Fra : Niels Baggesen

Dato : 05-07-05 16:21

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:
> [...]

> Dog vedhæfter de IP adressen på den maskine der serder email via webmail
> (klient maskinen) i emailen. KAn jeg undgå den gør det?

Da det jo er PHP kan du jo bare rette "sovsen".

I IlohaMail (0.9-dev) er det i IlohaMail/include/compose_package.inc
ret tæt på toppen at der står

$received_header = "Received: from ".$_SERVER["REMOTE_ADDR"]." (auth. user $loginID@$host)\r\n";
$received_header.= " by ".$_SERVER["SERVER_NAME"]." with HTTP; ".TZDate($my_prefs["timezone"])."\r\n";
$headerx = $received_header."To: ".$to."\r\n".(!empty($subject)?"Subject: ".$subject."\r\n":"").$headerx;

Hvis du fjerner '$received_header.' i den tredie linie skulle det være
klaret.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-07-05 10:26

Niels Baggesen <nba@users.sourceforge.net> skrev 2005-07-05:

> [...]
>
> Hvis du fjerner '$received_header.' i den tredie linie skulle det være

Tak for hjælpen. I min version lå koden dog i compose2.php

med mindre andet er angivet.