Apache2 med php4
Fra : PEF

Dato : 04-07-05 20:51

Grundet en tanketorsk - skulle blot have rekonfigureret min php - har jeg
reinstalleret apache og php4.

Den er sat op med virtuelle hosts, men hvad der tidligere virkede ok, er der
nu problemer med. I stedet for at vise php-filerne i browseren (FireFox)
åbner browseren nu en dialogbox, hvor den angiver filformatet:
application/x-php og beder mig enten åbne eller gemme filen.

Fejlen opstår ved: www.domain.dk og subdomain.domain.dk men ikke ved
domain.dk

Da jeg ikke har ændret vhost.conf og det tidligere har virket, tillader jeg
mig at antage, at vhost.conf er sat rigtigt op.

Er der nogen, der ved hvad der er galt?

Mvh.
Peter

Fra : Alex Holst

Dato : 04-07-05 21:37

PEF wrote:
> [...]
> åbner browseren nu en dialogbox, hvor den angiver filformatet:
> application/x-php og beder mig enten åbne eller gemme filen.

Du har ikke fortalt Apache hvordan den skal behandle .php filer der
tilbydes via www.domain.dk og subdomain.domain.dk så derfor sender den
blot filen som text/plain i stedet for at udføre PHP koden.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : PEF

Dato : 04-07-05 22:44

Hvordan gør jeg lige det, hvis det kræver mere og andet end:
addType application/x-httpd-php .php .php3

Mvh.
Peter

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 04-07-05 23:35

PEF wrote:
> [...]
> domain.dk
>
> Da jeg ikke har ændret vhost.conf og det tidligere har virket, tillader jeg

Jeg anvender gentoo-linux, og mine opskrifter gælder for gentoo...

sikker dig at pakken 'mod_php' er installeret og på Gentoo er der en
'/etc/conf.d/apache2'-fil, hvor du skal skrive 'APACHE2_OPTS="-D PHP4"'
- og så burde php at fungere under apache2.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-07-05 10:45

PEF <xx@xx.xx> writes:

> Hvordan gør jeg lige det, hvis det kræver mere og andet end:
> addType application/x-httpd-php .php .php3

Du skal loade et PHP-modul i din Apache.

--
Jacob - www.bunk.cc
Love isn't only blind, it's also deaf, dumb, and stupid.