fc4 vil ikke installers
Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 08:20

Hej ng

Hver gang jeg prøver at installer fc4-i384 på min helt nye Compaq 3700+ 64
pc stopper den når den kommer til noget
SCSI Driver installers : SATA DRIVER : disabel IRG # 11, ( står ikke ordret)
og så går den i stå, hvergang. Alt dette er i starten af installationen, når
den prøver at indlæse mus m.m, så opsætningen kan komme igang.
Jeg prøver nu at downloade fc4-x86_64 men jeg har på fornemmelsen at
problemet er det samme.

Opsætning på pc

1 stk 20 gb ide hdd (her skal fedora være)
1 stk 160 gb ide hdd
1 stk 250 gb sata hdd
512 ram
m.m

Selve opsætningen at pc burde da ikke være et problem, den er standart bort
set fra hdd på 20 og 160 gb.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-07-05 16:04

Jakob wrote:

> [...]
> og så går den i stå, hvergang. Alt dette er i starten af installationen, når

Har du kun problemer med FC4? Eller gælder det også
ældre distributioner? Det er værd at teste om en FC1
eller FC2 kommer længere. (Det er nok at hente første
CD for at teste det, mindre kan også gøre det, hvis
man ved hvilke filer, der er nødvendige).

Da problemet lyder til at være SATA relateret ville
jeg undersøge, om det gør nogen forskel om SATA
disken er tilsluttet. Fjern evt. også SATA controlleren
(hvis den da ikke er onboard).

Og så vil jeg da også lige henvise til
https://bugzilla.redhat.com/

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Jakob

Dato : 06-07-05 18:53

Det kom til at lade sig gøre med fc4-x86_64 versionen, hvilket jeg finder en
smule underligt, men fint med mig, da det er et 64 system.

MVH Jakob