etcpasswd validering istedet for .htaccess~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-07-05 11:49

Hej NG

Jeg vil høre om der er nogen der ved om det kan lade sig gøre ?

Jeg kunne godt tænke mig at give mine brugere een side de skal logge på,
hvor de bruger logonet fra deres systemaccount, hvor de f.eks kan ændre
koden, gå ind i mailen, eller sætte spamassassin regler op. osv....

Men det kræver jo at apache kan læse koderne fra shadow filen istedet for en
htaccess passwd database.

Er det muligt ? (vil gerne undgå at skulle bruge en mysql database til
brugere...)

Mvh Jacob

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-07-05 12:31

Jacob d'Andrade <jacob@networkz.denmark> wrote:

> [...]
> htaccess passwd database.
> Er det muligt ? (vil gerne undgå at skulle bruge en mysql database til

mod_auth_shadow.

--
Allan Joergensen

"Calvin, we will not have an anatomically correct snowman."

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-07-05 12:32

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> mod_auth_shadow.

nice ... takker

Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-07-05 12:50

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> mod_auth_shadow.

Ja, har fundet en rpm osv, men kender du noget til den ? da når jeg forsøger
at reloade apache, siger den:

Reloading httpd: not reloading due to configuration syntax error

Jacob