Trådløs linux på Dell Lattitude D
Fra : Mikael

Dato : 28-06-05 20:09

Ohøj...derude.
Nu har jeg ofte haft trang til at køre linux på min bærbare på arbejdet.
Det er heller ikke været et problem på det almindelige netkort. Men de
linuxdistributioner jeg har prøvet af på maskinen har ikke kunnet bruge
det trådløse netkort.

Jeg har kigget lidt på ndiswrapper for at få skidtet op at køre, men jeg
synes ikke det er til at finde listen over supported hardware, eller en
god guide til hvordan jeg bærer mig ad.

Nogen der kan pege mig i den rigtige retning?

/Mikael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-06-05 20:54

On Tue, 28 Jun 2005 21:09:03 +0200, Mikael wrote:

> Nogen der kan pege mig i den rigtige retning?
Måske denne kan være til inspiration:
http://www.shahidhussain.com/wordpress/index.php?p=30
og fra hestens egen mund:
http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=latit_network&message.id=5692&query.id=71590#M5692
hele listen:
http://forums.us.dell.com/supportforums/search?board_id=latit_network&submitted=true&q=linux&x=0&y=0

Som jeg læser det, er der størst mulighed, hvis du har et Intel baseret
netkort i stedet for Dell's eget Broadcom baseret.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-06-05 22:16

Mikael <mikaelj@hum.ku.dk> writes:

> Jeg har kigget lidt på ndiswrapper for at få skidtet op at køre, men
> jeg synes ikke det er til at finde listen over supported hardware,
> eller en god guide til hvordan jeg bærer mig ad.

Ndiswrapper i sig selv er ikke så slem, hvis det allerede er
kompileret ind i kernen (det er det på Ubuntu Hoary).

Du skal bare hente en driver en Windows XP, køre
$ ndiswrapper -i driverting.inf
og
$ modprobe ndiswrappper

Så skulle der gerne dukke et device op, der hedder wlan0.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : mikael Jensen

Dato : 30-06-05 07:50

Jes Vestervang wrote:

> Ndiswrapper i sig selv er ikke så slem, hvis det allerede er
> kompileret ind i kernen (det er det på Ubuntu Hoary).

Vældig godt...jeg hentede ubuntu

> Du skal bare hente en driver en Windows XP, køre
> $ ndiswrapper -i driverting.inf
> og
> $ modprobe ndiswrappper

Det der taler mod din teori her er at ndiswrapper tilsyneladende ikke er
kommando min ubuntu vil kendes ved.

Men det er sikkert fordi det er live-cd'en.
Hvordan får jeg den til at virke her?

/Mikael

Fra : thomas

Dato : 29-06-05 05:53

Mikael wrote:
> [...]
> god guide til hvordan jeg bærer mig ad.
>
> Nogen der kan pege mig i den rigtige retning?

Hej

jeg bruger selv ndiswrapper på min inspiron 8200

fandt at det jeg skulle bruge her

http://www.linux-on-laptops.com/dell.html

--
thomas

Fra : Svend

Dato : 29-06-05 05:57

Mikael skrev:
> [...]
> god guide til hvordan jeg bærer mig ad.
>
> Nogen der kan pege mig i den rigtige retning?

Hej

Jeg fik ndiswrapper op at køre med suse 9.3 på en d600 med et dell 1450
netkort.

Jeg brugte den dok der fulgte med.

--
Svend