kagemand
Fra : Laura

Dato : 04-01-01 13:44

Hvordan laver I en kagemand?

Har aldrig prøvet det før, og nu fylder hun 2!
Laura

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-01 15:24

Laura <laur@dk2net.dk> skrev:
> Hvordan laver I en kagemand?

Måske et lidt uoriginalt svar - men du kan finde en opskrift her
http://www.sol.dk/dk/io/mortens_opskrifter/o0040720.html

Jeg har ikke prøvet ovenstående - men er til gengæld sikker på
at jeg kan finde en afprøvet kogebogsopskrift hvis "Mortens
Opskrifter" (som linket ovenfor stammer fra) ikke er nok.

--
/Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Mors

Dato : 06-01-01 22:00

Laura wrote:

> Hvordan laver I en kagemand?

Vi har haft god success med at lave kagemand ved at lave en brunsviger,
skære den ud til arme, ben etc, og så pynte hele herligheden. Det kræver
selvfølgelig at barnet kan lide den slags kage.

Venlig hilsen

Søren Mors

Fra : Lotte L.

Dato : 08-01-01 13:56

Hej Laura

En god opskrift kan du finde i Karolines Kogebog. Jeg tror det er nr. 1. Det
er en bolle-kagedame. Den smager rigtig godt, er utrolig nem at lave og
børnene er jo vilde med lyst brød, boller og den slags.
God fornøjelse
Vh. Lotte

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 08-01-01 14:06

Hej Laura.
Her hos os laver vi en kagemand/kone af boller. Jeg laver en almindelig
bolledej og lægger så et stykke chokolade ( marabou er bedste, selvom man
ikke må reklamere) indeni hver bolle, som ikke må være for store, så sætter
jeg dem sammen i en kreds til mave med to boller ud til arme og ben. selve
hovedet er en stor bolle som lægges over maven. Når bollerne hæver vokser de
sammen og så har du kagemanden. Bagefter pyntes med glasur og slik.
TIl børn er den god, for næsten alle kan lide boller og chokolade, bare husk
at chokoladen er flydende hvis du serverer kagemanden lun.
Venlig hilsen Nina Hald.