Embedded unix forum
Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-06-05 08:29

Tilbage i maj måned efterspurgte Martin Hansen et
forum for embedded Linux - først her i gruppen og
nogle dage senere på Aarhus Unix User Groups forum
liste.

Der så ud til at være interesse bland AaUUGs medlemmer,
så vi har nu oprettet en mailingliste til formålet.
Man kan tilmelde sig listen ved at sende en email til
embedded+subscribe@aauug.dk

Listen er beregnet til diskussion af både embedded
Linux, BSD og andre unix lignende systemer. Vi håber
også, der vil komme forslag til, hvad vi kan afholde
af foredrag og andre arrangementer om emnet.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 27-06-05 10:58

On 2005-06-27, Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:
> Der så ud til at være interesse bland AaUUGs medlemmer,
> så vi har nu oprettet en mailingliste til formålet.
> Man kan tilmelde sig listen ved at sende en email til
> embedded+subscribe@aauug.dk

weee!!!

Både hos aauug og hos sslug. skal vi ikke også have en gruppe i dk.* for
at gøre vidensspredningen total!

--
Sune

Fra : Kent Friis

Dato : 27-06-05 15:57

Den Mon, 27 Jun 2005 09:58:27 +0000 (UTC) skrev Sune Vuorela:

> weee!!!
>
> Både hos aauug og hos sslug. skal vi ikke også have en gruppe i dk.* for
> at gøre vidensspredningen total!

Måske en dedikeret Linux-gruppe ville være relevant før en
embedded-Linux gruppe?

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-06-05 00:56

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Måske en dedikeret Linux-gruppe ville være relevant før en
> embedded-Linux gruppe?

Ikke at det mønter sig direkte på din kommentar, men emnet om en
separat Linux-gruppe er jo blevet vendt før.

Såfremt det kom på tale at opdele denne gruppe, kunne det måske betale
sig at tænke lidt alternativt i forhold til bare at klippe Linux-emner
ud herfra. F.eks. kunne man forestille sig en d.e.s.unix.desktop eller
eller en d.e.s.unix.gnu.

Jeg har lidt på fornemmelsen at det irriterer nogle, at det regnes for
en selvfølge at gnu-værktøjer er tilgængelige, ligesom andre måske
kunne ønske sig at desktop-emner fik sin egen gruppe.

Men derudover synes jeg egentlig at det fungerer fint som det er nu,
men jeg er jo også en del af mainstreamen som GNU/Linux-bruger
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-05 06:54

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> sig at tænke lidt alternativt i forhold til bare at klippe Linux-emner
> ud herfra. F.eks. kunne man forestille sig en d.e.s.unix.desktop eller

Windows har også en gruppe beregnet til serverrelateret emner:
http://usenet.dk/grupper.pl?seek=windows&send=Start+s%F8gning

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-05 17:42

Den Tue, 28 Jun 2005 01:56:14 +0200 skrev Jes Vestervang:

> Ikke at det mønter sig direkte på din kommentar, men emnet om en
> separat Linux-gruppe er jo blevet vendt før.

Korrekt, men der bliver flere og flere Linux-brugere, og dermed bliver
det sværere at finde de ikke-Linux-relaterede posts. Det kunne jo
være at dette efterhånden ændrede forholdene så meget at diskussionen
burde tages op igen.

Ikke at *jeg* har noget problem med at holde unix-relaterede emner i
samme gruppe, det er jo i forvejen næsten en ren Linux-gruppe. Men jeg
kunne godt forestille mig at nogen af Solaris- og AIX-folkene gerne
ville være fri for alle de spørgsmål fra "Linux-n00bs". Jeg tror faktisk
der er mange af dem der holder sig ude af gruppen netop af den grund,
det kan ikke passe at der er *så* få der har interesse for rigtig(tm)
Unix(R).

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-06-05 20:11

> [...]

> bliver det sværere at finde de ikke-Linux-relaterede posts. Det
> kunne jo være at dette efterhånden ændrede forholdene så meget at

Ja, sagtens. Det jeg opponerer mod er bare betragtningen om at et
Linux-relateret emne er irrelevant i forbindelse med andre
Unix-varianter. Mange server-applikationer findes jo på en lang række
Unix-platforme og derfor kan emner omhandlende disse jo være relevante
for alle.

> [...]
> jeg kunne godt forestille mig at nogen af Solaris- og AIX-folkene
> gerne ville være fri for alle de spørgsmål fra "Linux-n00bs".

Ditto. Men derudover tror jeg nu heller ikke at erfarne Linux-brugere
altid læser indlæg om f.eks. fontstørrelsen i KDE lige entusiastisk
Det gælder ihvertfald for mit eget vedkommende

> Jeg tror faktisk der er mange af dem der holder sig ude af gruppen
> netop af den grund, det kan ikke passe at der er *så* få der har
> interesse for rigtig(tm) Unix(R).

Hehe Du har garanteret ret. Linux-emner er jo meget dominerende
herinde, men opdelingen er svær. Man kunne jo oprette en .linux-
undergruppe, og det er jo også den eneste Unix-variant, der kan give
nok trafik til at have sin egen dk-nyhedsgruppe.

Men en opdeling giver nu også en del problemer. Emner om Apache
osv. vil jo være fornuftige at have samlet, men kører den på et
Linux-system, vil de fleste jo nok være tilbøjelige til at smide den i
en Linux-gruppe.

Hmmm. Nu har jeg vist bare fået understreget at en opdeling ikke vil
være helt triviel Nå pyt, vi må se hvor længe det bliver ved med
at fungere med en enkelt gruppe
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 28-06-05 22:35

Den Tue, 28 Jun 2005 21:10:30 +0200. skrev Jes Vestervang:

> [...]
> undergruppe, og det er jo også den eneste Unix-variant, der kan give
> nok trafik til at have sin egen dk-nyhedsgruppe.

Jeg følger med i norske grupper, de har en for unix generelt
no.it.os.unix.diverse og så en for linux no.it.os.unix.linux.diverse.
Der er ret præcist ca 10 gange så mange artikler i linux-gruppen som i
unix-gruppen, nemlig ca 12 om dagen mod lidt over 1 om dagen (målt på de
sidste 150 indlæg).

Baseret på dette vil jeg tro at mange linux-indlæg er relevante for
andre unix-er (bsd, mac, aix, sunos, hpux mm) og vice versa, et indlæg
på unix-gruppen er også relevant for linuxfolkene. IMHO er der ikke brug
for en separat dansk Unix-gruppe. Der kunne principielt være brug for en
separat bsd-gruppe, en separat mac-gruppe, en separat aix-grpppe osv, men
forskellene mellem disse grupper indbyrdes og til linux er forsvindende.

Hilsen
keld

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-06-05 23:02

On Tue, 28 Jun 2005 21:34:48 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> [...]
> forskellene mellem disse grupper indbyrdes og til linux er forsvindende.

Jeg giver Keld ret. Har man behov for en unix.*, kan man blot abonnere på
comp.unix.* - her findes en gruppe til snart enhver variant.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-06-05 08:47

Kasper Dupont wrote:

> Der så ud til at være interesse bland AaUUGs medlemmer,
> så vi har nu oprettet en mailingliste til formålet.
> Man kan tilmelde sig listen ved at sende en email til
> embedded+subscribe@aauug.dk

Vi har også et arkiv af mailinglisten. Arkivsiden
bliver opdateret en gang i døgnet.

http://aauug.dk/emailarkiv/embedded/