Genstarte en harddisk uden genstart af ser~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 22-06-05 10:47

Hej Ng

Jeg har et problem med en af mine diske, som sidder på en Promise ATA
controller... lige pludselig kommer der en masse read errors i mine logfiler
og så kan jeg derefter ikke komme til nogle at dataene på disken...

Når jeg unmounter disken og kører en e2fsck på den eller forsøger at mounte
disken siger den dette:

e2fsck: Attempt to read block from filesystem resulted in short read while
trying to open /dev/hdf1
Could this be a zero-length partition?

Men efter en genstart af serveren kører disken igen, er der nogen må hvorpå
jeg kan flushe den eller slukke disken og tænde den igen mens mit system
kører ?

Jeg overvejer at hive disken ud og kører noget Seatools på den da det er en
seagate disk.

Jeg kører RedHat Ent Workstation 4

Mvh Jacob d'Andrade

Fra : Thomas Scholz

Dato : 22-06-05 17:20

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> jeg kan flushe den eller slukke disken og tænde den igen mens mit system
Det vil din controller nok ikke synes så godt om. Med mindre det
selvfølgelig er en som IDE hotswap.

Det kunne lyde som et problem mellem controller og harddisk, siden at
det retter sig ved en genstart.

--
Thomas Scholz