"No carrrier" v/ opkald.
Fra : Jasper Norman

Dato : 03-06-01 18:18

Hej.

Jeg har et underligt problem. Når jeg ringer op til Teledanmark Internet
kører alt som det skal. Men... når jeg forsøger mig med fx. Cybercity
eller Get2Net altså udbydere med ét eller andet nummer foran nummeret
(1001, 1010) får jeg beskeden "No carrier". Der er intet i vejen med
mine konti, da de fungerer i Windows. Jeg bruger Kppp, men har svært ved
at forestille mig at det kunne være problemet.

Har nogen et forslag?

Mvh

Jasper

Fra : frank damgaard

Dato : 04-06-01 09:59

Jasper Norman <Norman@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> mine konti, da de fungerer i Windows. Jeg bruger Kppp, men har svært ved
> at forestille mig at det kunne være problemet.

Du fik slet ikke forbindelse.

Prøv i "terminal" i kppp (eller i minicom) at sende de
samme AT kommandoer og ringe op. Der skal gerne kommet
et "CONNECT" efter opringning.

Måske dine AT initialiseringer er forkert ?
Og du har de rette numre til udbyderne (inkl forvalg),
og du har ikke skjul-nummer eller lignende og anvender
de rette afsender nummer på din ISDN forbindelse ?.

--
Frank Damgaard

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-06-01 15:14

frank damgaard wrote:

> [...]
>og du har ikke skjul-nummer eller lignende og anvender
>de rette afsender nummer på din ISDN forbindelse ?.

Ja, det er dét der er det underlige. Jeg bruger jo samme program til
opkald til TeleDK som kører uden problemer. Den eneste forskel er, at
jeg til Get2Net og Cybercity bruger forvalg. Min adapter er en Lasat
1280 ab, som kræver at man rekompiler kernen, men det burde da være ok,
siden TeleDK fungerer. Jeg har ikke skjul nummer, og modemet er sat op
gennem Windows, da Lasat ikke understøttet Linux. Men ved opkald til
mobiltlf. kan jeg se at nummeret er det rigtige.

Den fejl der nomalt ville fremkomme hvis kernen ikke var kompileret
rigtigt er: "ppp deamon died unexpectly" mens "min"fejl er "No carrier"
som må betyde noget med at adapteren ikke modtager svar fra udbyderen?

Mvh

Jasper

Fra : frank damgaard

Dato : 04-06-01 22:12

> [...]

> gennem Windows, da Lasat ikke understøttet Linux. Men ved opkald til
> mobiltlf. kan jeg se at nummeret er det rigtige.

Selvfølgelig kan den vel sættes op i linux.
Du har da en manuel med alle AT kommandoer ?
(måske som pdf fil på en CD)

> Den fejl der nomalt ville fremkomme hvis kernen ikke var kompileret
> rigtigt er: "ppp deamon died unexpectly" mens "min"fejl er "No carrier"
> som må betyde noget med at adapteren ikke modtager svar fra udbyderen?

Derfor prøv de samme AT kommandoer som i chatscript (i minicom eller
kppp-terminal) og slut med opringning med ATD.......

Den skal så svare CONNECT.

Hele denne session du har med fejlen er med chatscript,
og pppd er slet ikke kommet i gang endnu.
Så fejlen ligger i AT kommandoerne eller opkaldsnummeret.

--
Frank Damgaard

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-06-01 23:50

frank damgaard wrote:

> [...]
>og pppd er slet ikke kommet i gang endnu.
>Så fejlen ligger i AT kommandoerne eller opkaldsnummeret.

Føj da... Jeg har ca. 5 sider udskrevet fra Lasat's hjemmeside med
muligt AT-kommandoer. Jeg har taget det første og bedste der i sin tid
fungerede med TeleDK, og har siden regnet med at det var en slags
universiel løsning... Ak ja, så må jeg i gang med at pløje gennem nogle
flere muligheder. I selve Kppp er der, som du ved, mulighed for at
forfatte et lille script, men hvis du er rimelig sikker på at jeg skal
finde fejlen i selve AT-init strengen er der vel ingen vej til bage.

Tak for hjælpen

Jasper

Fra : frank damgaard

Dato : 05-06-01 10:12

> [...]

> forfatte et lille script, men hvis du er rimelig sikker på at jeg skal
> finde fejlen i selve AT-init strengen er der vel ingen vej til bage.

Ja men dit dialup: ATD..NNNNNNN
giver "NO CARRIER", så du ringer til et nummer der ikke virker
af en eller anden grund.
Måske forkert protokol, måske forkert nummer (problemer med forvalg?)
måske....

Derfor, start terminal i kppp, eller brug minicom, og afsend
de samme AT kommandoer og ATD..NNNNNN.

Når det så giver CONNECT ...., så kan du fortsætte med ppp/kppp opsætning.

Måske der er en indlysende fejl i det nummer du har tastet ind ?

--
Frank Damgaard