kde vs gnome
Fra : Sanmann

Dato : 21-06-05 17:54

Hej ng.

Jeg vil prøve ubuntu på min bærbare, men er noget i tvivl om hvilken
grafiske brugerflade jeg skal vælge ??

Hvilken bruger færrest resurser, kde eller gnome ??

MVH
Brian Lassen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-06-05 18:14

Sanmann wrote:
> Jeg vil prøve ubuntu på min bærbare, men er noget i tvivl om hvilken
> grafiske brugerflade jeg skal vælge ??
>
> Hvilken bruger færrest resurser, kde eller gnome ??

Ingen af de to. Jeg vil umiddelbart gætte på at deres forbrug er
forholdsvist ens. Begge kan vist også skrue ned for de fancy effekter
hvis man vil spare lidt på kræfterne.

Men hvis du vil have noget der bruger færre ressourcer skal du nok have
fat i en let window manager. Jeg har tidligere brugt IceWM og Fluxbox og
kan anbefale begge. IceWM er nok den der er nemmest at gå til for en der
kommer fra KDE/Gnome/MS Windows.

/Andreas

Fra : Sanmann

Dato : 21-06-05 18:21

On Tue, 21 Jun 2005 19:13:41 +0200, Andreas Kleist Svendsen wrote:

> [...]
> fat i en let window manager. Jeg har tidligere brugt IceWM og Fluxbox og
> kan anbefale begge. IceWM er nok den der er nemmest at gå til for en der

Dem vil jeg da kigge på.

Brian

Fra : Sanmann

Dato : 21-06-05 18:23

> [...]

> fat i en let window manager. Jeg har tidligere brugt IceWM og Fluxbox og
> kan anbefale begge. IceWM er nok den der er nemmest at gå til for en der

Dem vil jeg så kigge på.

Brian

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 22-06-05 05:53

> [...]
> fat i en let window manager. Jeg har tidligere brugt IceWM og Fluxbox og
> kan anbefale begge. IceWM er nok den der er nemmest at gå til for en der

Jeg kom fra Windows (98) og bruger nu xfce4 (http://www.xfce.org) her på
min lidt ældre maskine. Det er jeg godt tilfreds med. Den sluger
væsentligt færre ressourcer end kde/gnome, og er stadig pæn efter min
smag, samt let at have med at gøre.

Mvh. Kasper

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 25-06-05 19:13