Clone debian woody
Fra : Heine Laursen

Dato : 20-06-05 13:45

Hejsa.

Jeg forsøger min i skrivende stund at clone min debian woody installetion
til en virtual vmware workstation. Dette har jeg dog ikke så meget held
med. Jeg køre systemrescuecd på den virtualle maskine der skal clones
til.
På maskinen der skal clones fra, køre jeg:
tar -lczvf - /|nc -l -p 4000
Og maskinen der skal clones til:
nc -w 3 192.168.0.1 4000|tar --preserve -xzvf -

Men der sler et eller andet mystisk, med symlinks. De bliver oprettet som
tomme filer og ikke symlinks. Hvad kan det skyldes?

Er der evt andre metode til at clone systemet? Jeg har tidligere med
sucess benyttet mig af dd, men efter jeg har flyttet systemet over på
raid så virker dd heller ikke.

Grunden til at jeg gerne vil clone systemet, er at jeg gerne vil prøve at
updatere til sarge uden at rissicere både liv og lemmer

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 20-06-05 14:24

On Mon, 20 Jun 2005 14:44:30 +0200, Heine Laursen wrote:

> Er der evt andre metode til at clone systemet? Jeg har tidligere med
> sucess benyttet mig af dd, men efter jeg har flyttet systemet over på
> raid så virker dd heller ikke.

Så fik jeg løst problemet med dd. Jeg startede med at kopiere partitions
tabellen fra hda, og derefter kopierede jeg hda1 som er en af
partitionerne i raid setupet. Efter genstart af den virtualle maskine
kørte den en fsck og bootede ellers op normalt.

Heine Laursen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-06-05 09:43

Heine Laursen wrote:
> Er der evt andre metode til at clone systemet? Jeg har tidligere med
> sucess benyttet mig af dd, men efter jeg har flyttet systemet over på
> raid så virker dd heller ikke.

Jeg har før med held brugt cp -a.

/Jacob

Fra : Sune Vuorela

Dato : 22-06-05 10:10

On 2005-06-22, Jacob Larsen <jlar01@kom.aau.dk> wrote:
> Jeg har før med held brugt cp -a.

tar cf - /gammeldisk/* | tar xvf - -C /nydisk
kan vidst også gøre det.

--
Sune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-06-05 11:13

Sune Vuorela wrote:
> tar cf - /gammeldisk/* | tar xvf - -C /nydisk
> kan vidst også gøre det.

find / -xdev | cpio -pm /ny/disk

Find selv på flere

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Heine Laursen

Dato : 22-06-05 18:31

On Wed, 22 Jun 2005 09:09:39 +0000, Sune Vuorela wrote:

> On 2005-06-22, Jacob Larsen <jlar01@kom.aau.dk> wrote:
>
> tar cf - /gammeldisk/* | tar xvf - -C /nydisk
> kan vidst også gøre det.

Det var også det jeg troede (og som jeg gjorde dog med komprimering og
netcat) men symlinks blev oprettet som almindelige tomme filer.

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 22-06-05 18:27

On Wed, 22 Jun 2005 10:42:42 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Jeg har før med held brugt cp -a.

Jeg kan ikke lige se i man siden til cp at den kan sende til stdout så
jeg kan pipe over en net forbindelse med nc (netcat)

Heine Laursen