Feather til harddisk
Fra : finns

Dato : 18-06-05 20:40

Jeg har en aeldre compaq armade 1700 266 mhz 64 mb og netkort

Jeg ville gerne have den til at koere linux, og efter en del forsoeg koerer den nu feather, omend ikke dansk.

Den starter fint fra CD i grafisk imiddelbart fra opstart / fin pingo paa skaermen. med opstartkommandoen knoppix vga=788
F[r jeg et meget flot /4term gui med alle de programmer jeg har brug for, incl VNC og Firefox.
Hvordan i ...... faar jeg den til at virke ligesaa flot fra harddisken???

Der starter den i traditionel linux konsolmode. Jeg har med besvaer (flytning af nogle x11 filer) f[et en guidesktop igng, men jeg kan kun starte et konsolvindue og der er kun en konsol.

Jeg har soegt paa feather/forums og forsoegt de bud der er, men de virker ikke her.

gode bud tak!

finn

Fra : mikael Jensen

Dato : 22-06-05 08:06

Lad mig nu se om jeg har forstået dig ret.

Du har installeret Feather på din bærbare, men kan ikke få den til at
køre X.

Hvad gør du når den er bootet op. Hvad skriver du i konsollen, efter login?

/Mikael

Fra : fix

Dato : 25-06-05 22:47

"mikael Jensen" <mikaelj@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> X.
>
> Hvad gør du når den er bootet op. Hvad skriver du i konsollen, efter
Når jeg booter fra CDen starter den promte i en form for grafisk mode, med
pingy i hjørnet og farvede små fonte. Jeg skriver så "knoppix vga=788" og
den fortsætter op i grafisk med den søde tykke pingo som baggrund og de
10-12 applikationsiconer.
Efter at have installeret til harddisk, kører den op i den traditionelle
linux-textmode.
Derefter forsøger den at starte grafisk, men ender med en fejlmedelelse og
at den ikke kan starte X, og den traditionelle logintekstprompt kommer i 1
vindue - altså ikke mulighed for 4 skærme.
Ved at kopiere en fil til skelmappen kan jeg få en blank grafisk skærm, som
ved højreklik giver mulighed for restart,exit og et termvindue.

jeg vil sk... gerne have samme opstart fra harddisk som fra cd.

finn

Fra : mikael Jensen

Dato : 28-06-05 11:17

fix wrote:

> [...]
> 10-12 applikationsiconer.
> Efter at have installeret til harddisk, kører den op i den traditionelle

giver du den stadig bootparametre efter hd-install?

> Derefter forsøger den at starte grafisk, men ender med en fejlmedelelse og
> at den ikke kan starte X, og den traditionelle logintekstprompt kommer i 1
> vindue - altså ikke mulighed for 4 skærme.

De 4 virtuelle skærme kommer først med X.....dog har du mulighed for at
starte en ny shell op med ctrl+alt+ (F1-F4)....samme prompt.

> Ved at kopiere en fil til skelmappen kan jeg få en blank grafisk skærm, som
> ved højreklik giver mulighed for restart,exit og et termvindue.

Jeg fandt denne tråd på nettet amgående samme problematik, der er et par
løsningsforslag der måske kunne hjælpe dig. Prøv at kigge her:
http://featherlinux.berlios.de/phpBB2/viewtopic.php?t=1595

/Mikael

Fra : fix

Dato : 30-06-05 17:09

> giver du den stadig bootparametre efter hd-install?

nej, den blinker lige en gang inden den er oppe, og er så i tekstmode
> De 4 virtuelle skærme kommer først med X.....dog har du mulighed for at
> starte en ny shell op med ctrl+alt+ (F1-F4)....samme prompt.
ja, normalt, men ikke her. der er kun 1 shell.

> Jeg fandt denne tråd på nettet amgående samme problematik, der er et par
> løsningsforslag der måske kunne hjælpe dig. Prøv at kigge her:
> http://featherlinux.berlios.de/phpBB2/viewtopic.php?t=1595

den havde jeg været igennem, og jeg når til det samme som spørgeren
finn