MS Windows
briani 27239
Højreklik tager laaang tid
Fra : Steen F.

Dato : 18-07-05 00:04

Hvad kan der være galt, når det tager 10 sekunder at højreklikke på filer og
mapper osv.? Ved højreklik tager alting omkring 10 sekunder før der sker
noget.
Jeg har lige installeret Win XP Home DK SP1 for 3 timer siden, så der burde
ikke være noget galt med filsystemet allerede.
Jeg har prøvet at disable software firewall og antivirusprogram, men det
hjælper intet.

Nogen bud?

MVH Steen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-07-05 22:54

Steen F. wrote:
> [...]
> burde ikke være noget galt med filsystemet allerede.
> Jeg har prøvet at disable software firewall og antivirusprogram, men

Har du defragmenteret og testet for spyware?
Test fx for spyware med AdAware fra www.lavasoftusa.com eller SpyBot fra
www.safer-networking.org

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Steen F.

Dato : 19-07-05 03:49

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Har du defragmenteret og testet for spyware?
> Test fx for spyware med AdAware fra www.lavasoftusa.com eller SpyBot fra
> www.safer-networking.org

Ja, jeg har lige defragmenteret og jeg bruger AdAware 1.05 i forvejen.
Desværre ingen forbedring.

MVH Steen

Fra : emj

Dato : 19-07-05 06:39

Steen F. skrev:

>Ja, jeg har lige defragmenteret og jeg bruger AdAware 1.05 i forvejen.

Det lyder ikke til at du holder din AdAware opdateret. Den nyeste
udgave er 1.06r1
Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 19-07-05 06:43

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder ikke til at du holder din AdAware opdateret. Den nyeste
> udgave er 1.06r1

Koster den ikke penge? Jeg kan ikke finde nogen gratis version 1.06 hos
Lavasoft (og heller ikke v1.05 længere?).

MVH Steen

Fra : Torben

Dato : 19-07-05 16:10

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
--
Mvh Torben

Fra : Steen F.

Dato : 19-07-05 06:40

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Har du defragmenteret og testet for spyware?
> [...]

Nu har jeg installeret alle de nyeste opdateringer til Win XP online, og nu
er problemet væk...
Ville bare lige fortælle hvad det endte med.

MVH Steen

Fra : jamen

Dato : 19-07-05 04:27

Steen F. wrote:
> Hvad kan der være galt, når det tager 10 sekunder at højreklikke på filer og
> mapper osv.? Ved højreklik tager alting omkring 10 sekunder før der sker
> noget.

Du har sikkert installeret noget, som har lagt sig som en
'ContextMenuHandler' i registry

regmon fra www.sysinternals.com er et godt værktøj til at finde disse
bæster. Som filter kan du sætte 'ContextMenuHandlers' under include, det
letter overblikket.

Hvis du går i krig, så husk backup er en god ting.

Fra : jamen

Dato : 19-07-05 04:35

Et tip:
Hvis du vil disable et plugin, kan du med fordel omdøbe dets GUID (i
stedet for at slette løs).

{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}

kan du f.eks. omdøbe til

!{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}