MS Windows
briani 27239
Skære WinXP ind til benet
Fra : Mathias

Dato : 10-07-05 13:13

Hej NG

Skal optimere en PC der kører WinXP Pro. Denne er kun udstyret med 3Gb HDD,
så hvad kan jeg gøre for at frigive så meget plads som overhovedet muligt?
Har selvf. fjernet unødvendige programmer og temp-filer..

På fornånd tak!
-Mathias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-07-05 13:22

Mathias skrev:

>Skal optimere en PC der kører WinXP Pro. Denne er kun udstyret med 3Gb HDD,
>så hvad kan jeg gøre for at frigive så meget plads som overhovedet muligt?

Undskyld, du får et dumt svar, men ærlig talt, harddiske er
billige nu om dage.

329 kr, for en 40 GB harddisk i god kvalitet, 7200 rpm, ATA-100.

http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=1046

Er det andet besværet værd?

Der vil jo ikke være plads til megen data.
--
Knud

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-07-05 18:51

Mathias wrote:

> [...]
> 3Gb HDD, så hvad kan jeg gøre for at frigive så meget plads som
> overhovedet muligt? Har selvf. fjernet unødvendige programmer og
Prøv at søge i Google på xplite eller xp lite.

mvh
Henning

Fra : Edmund

Dato : 11-07-05 09:32

Mathias wrote:
> [...]
> 3Gb HDD, så hvad kan jeg gøre for at frigive så meget plads som
> overhovedet muligt? Har selvf. fjernet unødvendige programmer og

Du kan fjerne filerne i disse mapper

C:\WINDOWS\Web\Wallpaper
C:\WINDOWS\Help\Tours
C:\WINDOWS\system32\dllcache

Du kan jo deaktivere Dvale og sætte størelsen ned på din pagefile, alt
efter hvilke programmer du kører.
Du kan også deaktivere system restore/Systemgendannelse
--
Mvh Edmund