MS Windows
briani 27239
Spørger igen, Kontrolpanel kører !
Fra : John T.

Dato : 08-07-05 22:19

Hej !
Ctrl + Alt +Del = Joblisten, fanen "Programmer"
Viser at Kontrolpanel kører !
Når jeg markerer og trykker: Afslut job, forsvinder
den, men kommer så igen efter en 6-7 sek.
Jeg har kørt med XP Prof i længere tid og aldrig
før haft den kørende.
Det skal lige siges, at under "Aktiv systemproces" viser
den 97-98 % Så den belaster jo ikke systemet,
men det irriterer mig at jeg ikke kan finde ud af
hvorfor den kører.
Jeg har Joblisten åben mens jeg skriver dette og kan se
at følgende kører:
taskmgr.exe (mit navn) med 02%
svchost.exe (system) 1-2 %
ellers 00 ved alt det andet.
Er der et lyst hoved her i gruppen der har et forslag
til hvordan Kontrolpanel stoppes ?
Venlig hilsen John

Fra : Lars HT

Dato : 08-07-05 22:27

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message
> [...]
> svchost.exe (system) 1-2 %
> ellers 00 ved alt det andet.
> Er der et lyst hoved her i gruppen der har et forslag

Hedder processen "kontrolpanel.exe"???

Lars

Fra : John T.

Dato : 08-07-05 22:40

> Hedder processen "kontrolpanel.exe"???
>
> Lars

Nej, den viser et ikon af en mappe og derefter
navnet: kontrolpanel,
og helt til højre: kører
John

Fra : Lars HT

Dato : 08-07-05 22:49

> Nej, den viser et ikon af en mappe og derefter
> navnet: kontrolpanel,
> og helt til højre: kører
> John

Ser du at vinduet "kontrolpanel" er åbent?

Hvad sker der, hvis du selv åbner "kontrolpanel"? Er der så to
kontrolpaneler på listen over programmer, som kører?

Lars

Fra : John T.

Dato : 08-07-05 23:28

> Hvad sker der, hvis du selv åbner "kontrolpanel"? Er der så to
> kontrolpaneler på listen over programmer, som kører?
>
> Lars

Ja, med et andet ikon, en lidt skæv ramme med noget der ligner en pil.
John

Fra : Lars HT

Dato : 08-07-05 23:55

> Ja, med et andet ikon, en lidt skæv ramme med noget der ligner en pil.
> John

Okay, prøv at højreklikke på linie med kontrolpanel og vælg "gå til proces".
Hvad hedder processen?

Lars

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 00:15

> Okay, prøv at højreklikke på linie med kontrolpanel og vælg "gå til
> proces".
> Hvad hedder processen?
>
> Lars

UPS !
Der er jeg ikke med hvad du mener "på linie" ?
John

Fra : Lars HT

Dato : 09-07-05 08:18

> UPS !
> Der er jeg ikke med hvad du mener "på linie" ?
> John
Det var da godt, at det forsvandt! Men til en anden gang: Ved at højreklikke
på den linie i joblisten, hvor der stod kontrolpanel, får du en menu, hvor
du kan trykke "gå til process". Så bliver navnet på den exe-fil vist, som
processen virkelig hedder.

Lars

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 08:42

> [...]
> du kan trykke "gå til process". Så bliver navnet på den exe-fil vist, som

Prøvede det lige med OE, ja så bliver den markeret !
Den kendte jeg ikke.
Tak for hjælpen !!
John

Fra : Lars HT

Dato : 09-07-05 09:20

> Prøvede det lige med OE, ja så bliver den markeret !
> Den kendte jeg ikke.
> Tak for hjælpen !!
> John

Velbekomme

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 12:09

Lars HT wrote:
> [...]
> du en menu, hvor du kan trykke "gå til process". Så bliver navnet på
> den exe-fil vist, som processen virkelig hedder.

Den duer bare ikke med netop kontrolpanelet, da det ikke kan ses under
processer, men ellers har du ret.

Hans

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 12:59

> Den duer bare ikke med netop kontrolpanelet, da det ikke kan ses under
> processer, men ellers har du ret.
>
> Hans

Ok Hans, men jeg fik da noget at vide jeg ikke kendte til,
det er da en god ting at vide til en anden gang.
Selv om "Kontrolpanel" tilsyneladende ikke brugte resurser,
kan jeg alligevel mærke en forbedring af performance.
Den kører bare helt fint, AMD, 2500+ 1024 Ram
30GB på C: og 40GB på D:
John

Fra : Lars HT

Dato : 09-07-05 14:18

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
> Den duer bare ikke med netop kontrolpanelet, da det ikke kan ses under
> processer, men ellers har du ret.

Jo, det gør det! For kontrolpanel er jo bare et explorer (stifinder-vindue),
og det vil sige, at den tilhørende proces hedder explorer.exe.
Hvis nu den tilhørende proces på John's PC hed VeryNastySpyware.exe ved man
jo, at der er noget galt!

Problemet med joblisten er, at man ikke kan se, hvor processen explorer.exe
kører fra! Er det f.eks. programmet
c:\programfiles\VeryNastySpyware\explorer.exe er det noget lort - man kan
bare ikke se det i joblisten. Her står den stadig bare som explorer!

Lars

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 14:37

Lars HT wrote:
> [...]
> c:\programfiles\VeryNastySpyware\explorer.exe er det noget lort - man
> kan bare ikke se det i joblisten. Her står den stadig bare som

Helt rigtigt, men kan vi ikke blive enige om at processen explorer kører
hvadenten kontrolpanelet er aktivt eller ej? Derfor kan det ikke ses at
kontrolpanelet startes under processer, med mindre man ser på det øgede
ramforbrug.

Hans

Fra : Lars HT

Dato : 09-07-05 15:44

> [...]
> hvadenten kontrolpanelet er aktivt eller ej? Derfor kan det ikke ses at
> kontrolpanelet startes under processer, med mindre man ser på det øgede

Det har du ret i!

Lars

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 18:34

> [...]
> hvadenten kontrolpanelet er aktivt eller ej? Derfor kan det ikke ses at
> kontrolpanelet startes under processer, med mindre man ser på det øgede

Når der nu er så gode kapaciteter her i tråden, kan I så svare mig
på følgende:
Af og til når jeg starter pc,en hører jeg et par klik (blæsere starter)
og så sker der ikke mere.
Så slukker jeg for strømmen og starter igen, dette kan jeg så gøre
en 2-5 gange før jeg hører de velkendte kliklyde fra disken og XP
starter op.
Er det et strøm-eller diskproblem ??
Hilsen John

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 18:48

John T. wrote:

> [...]
> Så slukker jeg for strømmen og starter igen, dette kan jeg så gøre
> en 2-5 gange før jeg hører de velkendte kliklyde fra disken og XP

Når den ikke starter, får du så billede på skærmen med ram-optælling osv.,
eller er der bare sort skærm?

Hans

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 19:01

> Når den ikke starter, får du så billede på skærmen med ram-optælling osv.,
> eller er der bare sort skærm?
>
> Hans

Den (disken) siger bare et par forkølede klik-klik og skærmen starter slet
ikke,
og jeg kan høre at blæserne kører og sådan forbliver den.
John

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 19:08

John T. wrote:

> Den (disken) siger bare et par forkølede klik-klik og skærmen starter
> slet ikke,
> og jeg kan høre at blæserne kører og sådan forbliver den.

Det kunne godt tyde på at strømforsyningen er ved at være træt, eller også
har du et løst kabel ét eller andet sted. Prøv og skil maskinen ad og tryk
alle stik på plads, inklusive et godt tryk på ram-modulerne.

Bliver den ved, så prøv og stil spørgsmålet igen i gruppen
news:dk.edb.hardware da det ikke rigtig har noget med Windows at gøre.

Hans

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 19:46

> [...]
>
> Bliver den ved, så prøv og stil spørgsmålet igen i gruppen
> news:dk.edb.hardware da det ikke rigtig har noget med Windows at gøre.

Det gør jeg - tak til Hans !!
John

Fra : John T.

Dato : 08-07-05 23:34

> Ser du at vinduet "kontrolpanel" er åbent?
>
> Lars

Nej, den viser at kontrolpanel kører selv lige efter opstart.
John

Fra : John T.

Dato : 09-07-05 00:34

Jeg har åbenbart fået noget snask ind, har ellers kørt
flere antivirus/spy programmer uden held, men nu har jeg
kørt: PBS Spyware - Adware remover,
og så forsvandt kontrolpanel fra kørende proces.
John
(Så en stor tak til Lars for ulejligheden !!!!)