MS Windows
briani 27239
java.com
Fra : Dimera

Dato : 08-07-05 21:39

Hej
Min windows XP. kan kun vise billeder mv. med java. com..... Hvis jeg
afinstallerer dette program, kan jeg ikke se nogen billeder. Har opdateret
windowsXP
Vh Dimera

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-05 10:54

Den 08-07-05 22.39 skrev Dimera følgende:

> Min windows XP. kan kun vise billeder mv. med java. com..... Hvis jeg
> afinstallerer dette program, kan jeg ikke se nogen billeder. Har opdateret
> windowsXP

Det du skriver giver ikke rigtig mening. Prøv at forklare problemet
igen, og husk, at vi ikke kan læse dine tanker.

Hvilke billeder er det, du forsøger at se?
Hvor forsøger du at se dem? På en hjemmeside? - giv os i så fald
adressen til den.
Hvad mener du med: "com....."?
Hvorfor vil du afinstallere Java?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Dimera

Dato : 09-07-05 20:19

Jeg mener, at jeg har været nødsaget til at downloade , java fra
www.java.com, for overhovedet at kunne se billeder på alle hjemmesider på
nettet. Er det normalt?
Dimera

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 20:22

Dimera wrote:
> Jeg mener, at jeg har været nødsaget til at downloade , java fra
> www.java.com, for overhovedet at kunne se billeder på alle
> hjemmesider på nettet. Er det normalt?

Ja - Det er helt normalt, at der skal bruges en Javafortolker på mange
hjemmesider.

Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-05 20:41

Hans skrev:

>Ja - Det er helt normalt, at der skal bruges en Javafortolker på mange
>hjemmesider.

Hmm, det er da nu efterhånden mere undtagelsen end regelen.

Java er heldigvis på tilbagetog.

Og Java kan bruges til meget andet end billeder, f.eks.
Frontpages hoverknapper, som de mest kendte/berygtede.
--
Knud

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 21:06

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hmm, det er da nu efterhånden mere undtagelsen end regelen.

Kommer nok lidt an på hvilke sider man normalt bruger.

> Java er heldigvis på tilbagetog.

Fortæl du lige det til netbankerne.

> Og Java kan bruges til meget andet end billeder, f.eks.
> Frontpages hoverknapper, som de mest kendte/berygtede.

Javist, men af to onder foretrækker jeg Java fremfor Active-X. I det hele
taget skal de som designer siderne holde klumperne væk fra vores maskiner,
men det er såmænd nok mig som er naiv.

Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-05 21:32

Hans skrev:

>Fortæl du lige det til netbankerne.

Det er da vidst også snart de eneste undtagelser.
--
Knud

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-07-05 21:36

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> posting:

>Java er heldigvis på tilbagetog.

Vel ikke generelt? Mit indtryk er, at det næsten er
standard-undervisningssproget rundt omkring.

Det er tilsyneladende også meget anvendt i open source-projekter:
http://www.cs.berkeley.edu/~flab/languages.html

--
What is life, except excuse for death,

----===== http://www.better-browser.info =====----

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-05 22:31

Christian Bohr-Halling skrev:

>Vel ikke generelt? Mit indtryk er, at det næsten er
>standard-undervisningssproget rundt omkring.

Der er forskel på brug på hjemmesider (som der er tale om her) og
så programmering med Java.
--
Knud

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-07-05 23:04

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> posting:

>Der er forskel på brug på hjemmesider (som der er tale om her) og
>så programmering med Java.

Applets er et resultat af "programmering med Java".

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-05 23:20

Christian Bohr-Halling skrev:

>Applets er et resultat af "programmering med Java".

Korrekt (og meget andet er et resultat af "programmering med
Java"), men hvor mange hjemmesider bruger det i dag?

Heldigvis ikke mange, bortset fra netbanker og dem der bruger
Frontpage 2002 og tidligere versioners hoverknapper.

Jeg støder ihvertfald sjældent på dem.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-05 22:43

Den 09-07-05 21.18 skrev Dimera følgende:
> Jeg mener, at jeg har været nødsaget til at downloade , java fra
> www.java.com, for overhovedet at kunne se billeder på alle hjemmesider på
> nettet. Er det normalt?

Java bruges normalt ikke til billeder. Der er dog enkelte hjemmesider,
som bruger Java til at vise en menu eller billeder med specielle effekter.

Så det virker meget usædvanligt, hvis du generelt ikke kan se billeder
på hjemmesider uden Java. Prøv at give os nogle adresser, hvor du
oplever problemet, så kan vi bedre vurdere, hvad der går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.