MS Windows
briani 27239
Thinkpad 560X, Realtek 8180 og windows98 w~
Fra : Rene Pryning

Dato : 04-07-05 17:31

Hejsa,

Jeg har et sjovt problem.
En gammel Thinkpad 560X hvore der er installeret windows 98 SE (Nej, jeg
tror ikke den kan trække XP).
Heri er et styk PCcard med en Realtek 8180 chip.

Når jeg installerer det, så kommer det hele op og kører fint.
Jeg booter og det virker fint.

Men hvis jeg slukker maskinen og tænder den næste dag, så kan den ikke finde
det trådløse netværk.
Den blinker lidt i tx/rx, men ikke i link.

Så kan jeg afinstallere netværket og installere det igen og det kører.
Men næste dag er det samme historie.

Jeg har prøvet med windows ME, med samme resultat.
Har prøvet de nyeste drivere, med samme resultat.
Jeg har prøvet at give den en fast ip-adresse men det hjalp heller ikke.

Jeg har en anden Thinpad med windows98 og et kort med samme chip. Den havde
også problemet i starten, men det forsvandt.

Jeg tror ikke at det er den trådløse router, da den betjener flere andre
maskiner uden problemer.

Har i nogle fantastiske ideer ?

På Forhånd Tak

Rene

Fra : jama

Dato : 05-07-05 08:06

"Rene Pryning" <rpryning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også problemet i starten, men det forsvandt.
>
> Jeg tror ikke at det er den trådløse router, da den betjener flere andre

Ikke for noget, men hvis du prøver i Bærbare, så er der helt sikker nogen
der kan svare.Og det er også her De ved mest!!
MVH.Jama