filesize funktionen
Fra : Thomas P

Dato : 03-06-01 17:31

Hej,

Jeg har et problem. Hver gang jeg prøver at fange størrelsen af en fil med
denne funktion, siger compileren...

stat failed for http://adressentilminfil/minfil.zip (errno=2 - No such file
or directory)

Er det fordi det ikke kan lade sig gøre at fange størrelsen af en
udefrakommende fil, eller gør jeg det bare forkert... ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-06-01 17:33

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
file
> or directory)
>
> Er det fordi det ikke kan lade sig gøre at fange størrelsen af en

Ja - med filesize() i al fald.

> eller gør jeg det bare forkert... ?

Både og...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Thomas P

Dato : 03-06-01 17:36

> Ja - med filesize() i al fald.

Så er det vel nærliggende at spørge om der findes nogen andre funktioner,
der kan udføre den globalt ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Anders Johannsen

Dato : 03-06-01 17:41

In article <9fdolr$cog$1@news.inet.tele.dk>, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

> Er det fordi det ikke kan lade sig gøre at fange størrelsen af en
> udefrakommende fil, eller gør jeg det bare forkert... ?

Det kan være en god ide at konsultere manualen _før_ man stiller sit
spørgsmål herinde:

http://www.php.net/manual/en/function.filesize.php

/A

Fra : Thomas P

Dato : 03-06-01 17:47

> Det kan være en god ide at konsultere manualen _før_ man stiller sit
> spørgsmål herinde:

Det var i den manual jeg har downloadet jeg fandt funktionen, filesize...

> http://www.php.net/manual/en/function.filesize.php

Huh ! Den sidste linie stod ikke i min version a manualen -

--
- Thomas
~~~~~~~~