Få PHP til at hente og vise en hjemmeside.~
Fra : Andy Dufresne

Dato : 14-07-05 21:01

Jeg skal have PHP til at hente alt på en anden hjemmeside, og vise det -
hvordan gør jeg det?

Jeg troede jeg kunne bruge fopen .... fgets... - Men det virker ikke..????

Nogle ideer?

Fra : Kasper Johansen

Dato : 15-07-05 18:05

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan gør jeg det?
>
> Jeg troede jeg kunne bruge fopen .... fgets... - Men det virker ikke..????

echo file_get_contents("http://partyworm.dk");

Det burde faktisk kunne gøre det.

Hvis du vil være rigtig sej, bruger du
"fsockopen("http://partyworm.dk/index.php", 80);" og bruger derefter
fgets(); til at hente med. Så opnår du samtidig en bedre forståelse af HTTP.

Et lille trik jeg selv bruger på mange af mine sider, er at du let kan bruge
regulære udtryk til at fange bestemte dele af HTML-koden, og bruge det som
valideringsdata på din egen side.

Vær opmærksom på at hvis der er flere der bruger scriptet, bliver din (eller
din hosts) linje pænt smadret.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-07-05 21:16

On Fri, 15 Jul 2005 19:05:20 +0200, "Kasper Johansen"
<kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du vil være rigtig sej, bruger du
>"fsockopen("http://partyworm.dk/index.php", 80);" og bruger derefter
>fgets(); til at hente med. Så opnår du samtidig en bedre forståelse af HTTP.

Der skal ikke angives http:// eller /index.php , da det ikke er en del
af tcp-forbindelses-informationen.

Jeg vil dog ikke anbefale at folk laver deres egne
HTTP-klient-implementationer i praksis, med mindre de vitterligt har
brug for det (og ikke kan klare sig med en PEAR-klasse eller bare fx
file_get_contents() ).

HTTP er som udgangspunkt simpel nok, men der kan være masser af
undtagelser. En server kan pludselig sende en "100 Continue"-header,
eller også sender man et HTTP/1.1-request og får et chunked response,
hvor man blot medtager chunk-størrelses-angivelserne i outputtet.

--
- Peter Brodersen