Færdig script - search website
Fra : Sølvsten

Dato : 08-07-05 21:37

Hvor finder jeg et godt script til at kunne lave en søgning på min
hjemmeside. ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-05 23:20

Sølvsten wrote:
> Hvor finder jeg et godt script til at kunne lave en søgning på min
> hjemmeside. ?

Du kunne overveje freefind.com, vist her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/search.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 11-07-05 08:27

On 08-07-2005 22:36 Sølvsten wrote:
> Hvor finder jeg et godt script til at kunne lave en søgning på min
> hjemmeside. ?

Jeg bruger Zoom Search Engine fra www.wrensoft.com - den er virkelig
god, og gratis for mindre websites (vist nok op til 100 sider).

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Henny

Dato : 11-07-05 09:06

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg et godt script til at kunne lave en søgning på min
> hjemmeside. ?
> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

www.atomz.com - gratis indtil 750 sider.

Hvis dine sider er mere eller mindre statiske, kunne du overveje at bruge
Google sitesearch. Den er i og for sig udmærket, men problemet er, at Google
kun indexerer, når det passer dem, og derfor kan det ikke tilrådes, hvis du
tit skifter indhold eller tilføjer nyt indhold.

Mvh.

Henny

Fra : Sølvsten

Dato : 11-07-05 20:50

Resultatvisninger er ikke særlig pæn, vil gerne at den ser mere
integreret ud og med mulighed for at bestemme design

"Henny" <henny@nospam.dk> wrote:

> [...]
>kun indexerer, når det passer dem, og derfor kan det ikke tilrådes, hvis du
>tit skifter indhold eller tilføjer nyt indhold.

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Henny

Dato : 11-07-05 21:13

> Resultatvisninger er ikke særlig pæn, vil gerne at den ser mere
> integreret ud og med mulighed for at bestemme design

Det har du mulighed for i Atomz. Se evt. hvordan jeg har lavet det på
http://sprogven.dk , hvor resultatvisningen er ligesom de andre sider.

Mvh.

Henny

Fra : Sølvsten

Dato : 12-07-05 07:17

Hej Henny

Jeg har testet Atomz, men syntes ikke jeg havde mulighed for at
bestemme så meget omkring font, overskrift farver,

Er dit søgeresultat lagt ind i en Iframe ? eller hvordan har du lavet
det. ?

"Henny" <henny@nospam.dk> wrote:

>"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Det har du mulighed for i Atomz. Se evt. hvordan jeg har lavet det på
> [...]

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Henny

Dato : 12-07-05 08:03

> [...]
> bestemme så meget omkring font, overskrift farver,
>
> Er dit søgeresultat lagt ind i en Iframe ? eller hvordan har du lavet

Nix. Jeg bruger helst ikke Iframes eller nogen former for frames
overhovedet. I Atomz har du jo mulighed for at bruge din egen "template".
Det har jeg gjort, med deres "template editor". Man skal huske at lave
relative links om til absolutte (fuld sti, begyndende med http://), ellers
virker de ikke, men bortset fra det er det da meget nemt.

Mvh.

Henny

Fra : Sølvsten

Dato : 12-07-05 08:27

Jeg har fået sat søgefeltet ind i mit eget design/ template, men ved
ikke lige hvilke kode jeg skal sætte ind for også at få søgeresultatet
vist med eget design/template

Har også væres omkring Atomz og "oversat" min visning til dansk, og
defineret hvilke fonttype der skal bruges !

Havde du problemer med at index'er dine sider ?

"Henny" <henny@nospam.dk> wrote:

> [...]
>relative links om til absolutte (fuld sti, begyndende med http://), ellers
>virker de ikke, men bortset fra det er det da meget nemt.

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Henny

Dato : 12-07-05 08:47

> Jeg har fået sat søgefeltet ind i mit eget design/ template, men ved
> ikke lige hvilke kode jeg skal sætte ind for også at få søgeresultatet
> vist med eget design/template

Det skal du gøre i Atomz template editor.

> Har også væres omkring Atomz og "oversat" min visning til dansk, og
> defineret hvilke fonttype der skal bruges !
>
> Havde du problemer med at index'er dine sider ?

Nej, overhovedet ikke.

mvh.

Henny

Fra : Morten Graae

Dato : 11-07-05 21:52

On Fri, 08 Jul 2005 20:36:48 GMT, stonefox58@hotmail.com (Sølvsten)
wrote:

>Hvor finder jeg et godt script til at kunne lave en søgning på min
>hjemmeside. ?
>Med venlig hilsen
>
>S. Mik.
prøv htdig