Script virker på frac men ikke på B-One, h~
Fra : René Jacobsen

Dato : 07-07-05 10:51

Hej.
Jeg kontaktede B-One support, men de kunne ikke hjælpe.

Problemet er at et meget, meget simpelt script ikke virker på B-One's
server, men på alle andre (min egen, frac.dk osv.).

<?
if ($side == "2")
{ echo "
Side 2
"; }
elseif ($side == "3")
{ echo "
Side 3
"; }
elseif ($side == "4")
{ echo "
Side 4
"; }
elseif ($side == "5")
{ echo "
Side 5
";}
else
{ echo "
Side 1
"; }
?>

Nogen der har forstand på B-One's Servere, eller hvorfor dette muligvis ikke
vil virke? Det er PHP 4.02, secure.

--
Mvh.
René Jacobsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-07-05 11:07

René Jacobsen wrote:

> Nogen der har forstand på B-One's Servere, eller hvorfor dette muligvis ikke
> vil virke? Det er PHP 4.02, secure.

Har du undersøgt om register_globals er on eller off?

Hvis $side er i GPC altså: http://url.tld?side=3 kan du prøve med:

if ($_REQUEST['side'] == "2") {
   echo "Side 2";
} elseif osv...

Desuden er switch en del mere overskuelig til det brug. Altså:

if(isset($_REQUEST['side'])) {
switch($_REQUEST['side']) {
case '1':
print 'side 1';
break;
case '2':
print 'side 2';
break;
}
} else {
print '404 ell. tom side';
}

--
Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-07-05 10:25

On Thu, 07 Jul 2005 12:06:36 +0200, Peter Farsinsen
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>Har du undersøgt om register_globals er on eller off?
>
>Hvis $side er i GPC altså: http://url.tld?side=3 kan du prøve med:
>
>if ($_REQUEST['side'] == "2") {

_Hvis_ der er på en php 4.0.2 som Rene skriver, så findes $_REQUEST[]
slet ikke ..... den kom først med i php 4.1.0
<http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.request>

Fra : Anders K.

Dato : 07-07-05 11:10

René Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> <?
> [...]

Hvad er det du prøver at lave?
Det er side.php?side=1 (eller et andet tal) eller?

For jeg kan heller ikke se der er noget galt.. men prøv at skrive <?php i
stedet for <? i starten.. ved ikke om det har noget at sige.

/Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne