php-request fungerer ikke
Fra : Lena Villadsen

Dato : 07-07-05 09:14

Jeg er en total novice på phph-området - bær over med mig. Jeg er
lige startet og allerede rendt ind i et blokerende problem. Jeg
har oprettet følgende php-kode i et html-dokument:

<?php
$navn = $_REQUEST["navn"];

IF ($NAVN == "Kurt")
{
echo "Hej gamle dreng";
} else {
echo "Hej $navn. Velkommen til min hjemmeside";
}
?>

I et andet html-dokument forsøger jeg at kalde php-koden:

<h1>Personlig Velkomst</h1>
<form action="kurt2.php" method="post">
</form>

Det sidste dokument åbner ganske vist det første dokument, men
det er blankt. Kan nogen hjælpe mig?

Mvh.
Lena

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 07-07-05 10:04

Lena Villadsen proclaimed as follows:
> <?php
> $navn = $_REQUEST["navn"];
>
> IF ($NAVN == "Kurt")
> {
> echo "Hej gamle dreng";
> } else {
> echo "Hej $navn. Velkommen til min hjemmeside";
> }
> ?>

Hej Lena

Der er forskel på små og store bogstaver i PHP variabelnavne: dvs $navn
er ikke den samme variabel som $NAVN eller $Navn.

Prøv evt. også med $_REQUEST['navn'] (med enkelte anførelsestegn i
stedet for dobbelte).

Aequitas sequitur funera

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-07-05 11:15

On 2005-07-07, Tomasz Otap <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> wrote:
> Prøv evt. også med $_REQUEST['navn'] (med enkelte anførelsestegn i
> stedet for dobbelte).

Det gør ingen forskel. Både "navn" og 'navn' evaluerer til den samme
streng.

- Jacob Atzen

Fra : Lena Villadsen

Dato : 07-07-05 12:47

Tak for jeres indlæg. Men desværre virker det stadig ikke.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-07-05 13:34

On 2005-07-07, Lena Villadsen <lhvi@stibo.com> wrote:
> Det sidste dokument åbner ganske vist det første dokument, men
> det er blankt. Kan nogen hjælpe mig?

Hvordan kan du vide det, hvis det er blankt?

Er du sikker på du kan køre PHP scripts?

Prøv at få scriptet til at udskrive noget. F.eks. ved at indsætte noget
tekst udenfor din php kode. Eksempelvis:

Hej med dig
<?php
.. din kode her
?>

Prøv at kalde dit php-script direkte ved:
http://dit.domæne.dk/scriptnavn.php?navn=Kurt

- Jacob Atzen