Udskrive session
Fra : Anders K.

Dato : 07-07-05 01:30

Hej..
Jeg har prøvet at udskrive session (eller hvordan man siger det),
men det går ikke så godt..

har skrevet:
$brugernavn = $_SESSION['brugernavn'];

echo "Logget på som:<br>$brugernavn";

har også prøvet at rykke rundt med det, men kan ikke få det til
at virke..

/Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 07-07-05 04:01

Anders K. wrote:
> [...]
> $brugernavn = $_SESSION['brugernavn'];
>
> echo "Logget på som:<br>$brugernavn";
>
> har også prøvet at rykke rundt med det, men kan ikke få det til

Har du
session_start(); i toppen af siden?
ellers så sæt den og prøv igen

Fra : Ole Andersen

Dato : 07-07-05 05:34

On 07 Jul 2005 00:29:50 GMT, Anders K. <anders@anigif.dk> wrote:

>har skrevet:
>$brugernavn = $_SESSION['brugernavn'];
>
>echo "Logget på som:<br>$brugernavn";

Hvad med:

echo "Logget på som:<br>" . $brugernavn;

hardu prøvet det ? Og som en anden skriver: Husk session_start();
i toppen af de sider der bruger sessions.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg

Fra : Geert Lund

Dato : 07-07-05 16:34

Ole Andersen wrote:

> echo "Logget på som:<br>" . $brugernavn;

Førstnævnte metode burde validere fint nok, så længe $brugernavn blot
indeholder en simpel streng/talværdi.

Geert Lund

Fra : Anders K.

Dato : 07-07-05 11:03

Huskede session_start(), men havde lavet en anden fejl.. jeg havde
ikke givet den en værdi... fik jeg gjort, og nu virker det..

men ellers tak for hjælpen :)