problemer med cd Printning Pixma 4000
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-05 00:56

Hejsa

Nu har jeg ellers lige købt nogle printbare disk så jeg kan printe på
cd´erne

Men nogen der har erfaring med det?

Når jeg prøver, ja så printer den helt ved siden af.. selvom jeg vælger
papirtype cd-r og det hele og printeren siger hvor jeg skal proppe disken
ind.. så skriver den helt ude i siden på cd´en og printer videre på plastik
holderen,, så nu er printeren vist smurt ind indvendigt ;-/

har prøvet med Nero Cover designer.... Canon´s kan jeg ikke få til at sætte
et billede ind i fuld størrelse så det droppede jeg... Nogen der ved noget?

Mvh. Bjarke

Fra : Louby

Dato : 17-07-05 01:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:42d99e73$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> har prøvet med Nero Cover designer.... Canon´s kan jeg ikke få til at
> sætte et billede ind i fuld størrelse så det droppede jeg... Nogen der

Hvis du bruger Canons eget program CD-LabelPrint burde der ikke være
problemer.

Åbn CD LabelPrint programmet og gå ind i Printer Settings og tjek om der
står følgende:

Printer Name: skal selvfølgelig være Pixma xxxx
Papir: skal være Cd-r Holder B
Settings:
BJ Cartridge: Farve
Media Type: Printbar disk anbefalet
Print Quality: Standard eller High

Dette er hvad der står i min.

Hvis du bruger Fullface skiver skal du gå ind i Select Paper og lave en ny
CD-Type som passer i det indermål dine skiver har. Mine er 117 udvendig og
24 indvendig.

Jeg har aldrig brugt Nero da Canons program virker perfekt og er nemt og
enkelt at bruge når den er indstillet.

Håber det hjælper eller må du beskrive lidt mere om problemet

Mvh. Louby

Fra : Jack

Dato : 17-07-05 12:33

Den Sun, 17 Jul 2005 01:55:31 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> skrev:

>Men nogen der har erfaring med det?

Ja og det er noget af det nemmeste. Er du sikker på at du sætter
cd-holderen det rigtige sted?
De to pile skille sidde udfor hinanden.

mvh Jack

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 18-07-05 18:50

Hej Bjarke
Du skal tilbage til Canons egen.
Hvis du ikke kan indsætte i fuld størelse så må det være fordi du ikke
kender teknikken med at strække billedet. Det gør jo ingen ting at du
strækker det for meget idet det jo kun er det der ligger inden for
afgrænsningerne der bliver printet ud. Fordelen ved Canons program er at det
allerede er tilpasset printeren og at du direkte eller indirekte har alle
mulighederne liggende foran dig.
mvh
Kurt