Skælde ud ;-(
Fra : John Sahl

Dato : 02-01-01 11:56

Hjælp..

Er jeg den eneste der pludselig opdager at jeg skælder ud akkurat sådan
som min mor skældte/skælder mig ud? På akkurat samme sårende og hårde
måde som jeg selv hadede at stå model til... (fortjent eller ej)

Hvordan tager man sig selv i nakken og ændrer dette? Jeg ved i hvert
fald at jeg fra nu af vil gribe mig selv i det og forsøge at ændre det.

Nogen der har erfaring med dette?

John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Julekonkurrencen er slut, se hvem der vandt...
Vi arbejder allerede på nye konkurrencer...
Skal du være vores næste præmiesponsor?

Fra : EC.vte

Dato : 02-01-01 12:55

Hej,

Nej du er ikke alene. Men det kan ændres - det tager blot tid og så kræver
det en kæmpe portion selvdiciplin. Jeg falder stadig i efter 9 år med børn i
mit liv.
Held og lykke.
Elin

Fra : Gert Philipsen

Dato : 02-01-01 23:49

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:gqi46.14642$SI6.725131@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Hvordan tager man sig selv i nakken og ændrer dette? Jeg ved i hvert
> fald at jeg fra nu af vil gribe mig selv i det og forsøge at ændre det.

Ikke lige det samme. Men det sker da for mig - som jeg vil tro, at det gør for de fleste, at man skælder ud eden rimelig grund eller på en forkert måde.

Jeg mener, at det i hvert fald er godt, at man er klar over når det sker - og endnu bedre hvis man så også får fortalt sit barn - hvad man egentlig ville bagefter. Forældre bliver eventuelt ikke dårlige forældre af at give sit barn en undskyldning for urimelig optræden.

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.