Dell igen, igen
Fra : ab©

Dato : 14-07-05 14:39

Min svigersøn har (på trods af diverse advarsler) investeret i en PC fra
Dell - nu hvor han efterfølgende gerne vil have isat en ekstra harddisk,
viser det sig at den monteringsplade - der er gjort plads til - mangler.
Heller ikke pladen / bøjlen til montering af diskettedrev findes i
kabinettet. (Ud over at der ikke er monteret et lyd-kabel fra CD til
bundkort og fladkablet til harddisken er kun beregnet til én harddisk).

Ved kontakt til Dell får vi at vide, at PC´en "er som den er" og det er der
ikke noget at gøre ved. På et spørgsmål om det har ved salget har været
oplyst, at der var tale om en sparemodel er svaret "det ved jeg ikke".

Tænk at Dell vælger at levere den slags sparemodeller (måske sparet kr.
5,-) - det giver virkelig tilfredse kunder.

ab

Fra : hansen

Dato : 14-07-05 14:45

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tænk at Dell vælger at levere den slags sparemodeller (måske sparet kr.
> 5,-) - det giver virkelig tilfredse kunder.

Kablet fra cd til motherboard bruges ikke. Det er nok derfor, det ikke er
monteret.

Fra : ab©

Dato : 19-07-05 10:25

"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> Kablet fra cd til motherboard bruges ikke. Det er nok derfor, det ikke er
> monteret.

Nå - det er da noget af en udtalelse. Hvordan vil du så få lyden fra en
analog musik CD sendt videre ? - Det var for øvrigt også det eneste
service-teknikeren beklagede, så der er også noget Dell ikke ved.

ab (-c:)

Fra : hansen

Dato : 19-07-05 11:29

> [...]
> analog musik CD sendt videre ? - Det var for øvrigt også det eneste
> service-teknikeren beklagede, så der er også noget Dell ikke ved.

Definér lige en 'analog musik CD'. Så kan vi tale om det igen.

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 13:32

hansen wrote:
> "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Definér lige en 'analog musik CD'. Så kan vi tale om det igen.

Ja - Gad vide hvor man kan få de analoge cd'er henne. De må lyde godt - Helt
fri for digitalfnidder.

Hans

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 13:37

ab© wrote:
> [...]
> en analog musik CD sendt videre ? - Det var for øvrigt også det eneste
> service-teknikeren beklagede, så der er også noget Dell ikke ved.

Du mener vel, at få det analoge signal fra cd-drevet sendt videre til den
analoge indgang på bundkortet, ikke?

I dag bruges kun digital overførsel af lyd fra cd-rom drevet, og det
overføres igennem fladkablet på drevet. Derfor er der ikke behov for
yderligere signalkabler, som ganske givet vil lyde ringere end den digitale
overførsel.

Kablet mangler ikke - Der er ikke behov for det.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-05 14:59

> [...]

> analog musik CD sendt videre ? - Det var for øvrigt også det eneste
> service-teknikeren beklagede, så der er også noget Dell ikke ved.

Hvad er en "analog musik CD"?

Hvorfor skulle man bruge nogle billige D/A konvertere på en billigt drev,
hvis dem på bundkortet er ef bedre kvalitet?

Claus

Fra : Hans

Dato : 14-07-05 14:50

ab© wrote:

> Tænk at Dell vælger at levere den slags sparemodeller (måske sparet
> kr. 5,-) - det giver virkelig tilfredse kunder.

Spurgte du dem ikke om der kan leveres et HDD montagekit til maskinen?

Hans

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-07-05 16:12

> Spurgte du dem ikke om der kan leveres et HDD montagekit til maskinen?
>
> Hans

Hej
Der plejer at være nogle ekstra monteringsbøjler monteret både i
harddiskboxen samt helt forneden på fronten, monterede senest en Dell mandag
på arbejde nemt og enkelt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : ab©

Dato : 19-07-05 10:27

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Der plejer at være nogle ekstra monteringsbøjler monteret både i
> harddiskboxen samt helt forneden på fronten, monterede senest en Dell
> mandag på arbejde nemt og enkelt

Det var også min oplevelse med flere andre PC´er fra Dell - men med denne
måtte jeg bruge nogle kraftige strips og et par stel-forbindelser.

ab (-c:)

Fra : Henning

Dato : 14-07-05 16:51

On Thu, 14 Jul 2005 15:38:55 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
>kabinettet. (Ud over at der ikke er monteret et lyd-kabel fra CD til
>bundkort og fladkablet til harddisken er kun beregnet til én harddisk).

Inden du brokker dig alt for meget, bør du nok sætte dig lidt mere ind
i tingene
Lydkabel fra cd til lydkort uddøde for ca. 5 år siden - lyden
overføres digitalt via faldkablet.
Monteringsplader? Hvilken model, Dell er trods alt verdens største
pc-leverandør og laver mere end een model. Så vidt jeg ved bruges der
ikke "monteringsplader" i deres hjemme-pc'ere.
Fladkabel til harddisk - maskinen er leveret med een disk, kablet
opfylder dette behov. Et nyt kabel koster ~25 kroner! Forudsat
naturligvis det er IDE-kabel og ikke SATA, som kun er beregnet til een
disk.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : News

Dato : 14-07-05 18:33

">>Min svigersøn har (på trods af diverse advarsler) investeret i en PC fra

Man kan næsten hører mellem linierne hvem advarslerne kom fra LOL

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-07-05 13:08

"News" <jhb2610@hotmail.com> skrev i

> ">>Min svigersøn har (på trods af diverse advarsler) investeret i en PC
fra

> Man kan næsten hører mellem linierne hvem advarslerne kom fra LOL

Ja, endnu en cola-pattende teenager, som ikke har en snus begreb om
tingene..

Claus

Fra : hansen

Dato : 15-07-05 14:06

> "News" <jhb2610@hotmail.com> skrev i

> fra

> Ja, endnu en cola-pattende teenager, som ikke har en snus begreb om
> tingene..
>
> Claus

Ja.

Fra : Allan

Dato : 14-07-05 22:05

> [...]
>
> Tænk at Dell vælger at levere den slags sparemodeller (måske sparet kr.
> 5,-) - det giver virkelig tilfredse kunder.

Hej

Jeg kan slet ikke genkende eller forstille mig sådan en behandling.

Jeg har nu i 5-6 år handlet hos Dell, både til firmaet hvor jeg er ansat,
til mit private hjem og hjulpet famile og venner ved køb/opgradering.

Har altid fået en fin behandling og god service og netop derfor holder jeg
fast ved Dell.

Jeg har altid først kigget på deres hjemmeside, og derefter ringet til dem.
Derfor har jeg altid undervejs i bestillingen fået gode suplerende
oplysninger og råd om den maskine jeg er i gang med at erhverve.

Jeg har altid fået navn og telefonnummer på sælgeren og derfor kunnet
kontakte vedkommende ved tvivl/spørgsmål.

Har man først et navn, og det gælder vel altid, så er sælgeren mere imøde
kommende.

Som sagt kan jeg kun anbefale Dell.
God service, flinke folk og ikke mindst nogle dejlige PC´er.

Mvh.
Allan
(som ikke har aktier i Dell, men bare er en glad og tilfreds kunde)

Fra : ab©

Dato : 19-07-05 10:30

"Allan" <allanski9530@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>....... og ikke mindst nogle dejlige PC´er.

Det kan du da ikke mene - har også lige haft en Dimension 4300 under
behandling - der er jo tale om et rent plastkabinet, faktisk noget værre
skrammel.

ab

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-07-05 13:06

> [...]

> Tænk at Dell vælger at levere den slags sparemodeller (måske sparet kr.
> 5,-) - det giver virkelig tilfredse kunder.

Det er noget værrre vrøvl...

Har han brug for mere plads så hurtigt, så skulle han have købt en større
maskine eller harddisk. Og kan man finde ud af at købe en løs harddisk, så
kan man vel også finde ud af at købe et nyt kabel.

Prøv at gange 5 med 30 millioner og se, hvad du kommer frem til...

Claus

Fra : ab©

Dato : 19-07-05 10:36

> Har han brug for mere plads så hurtigt, så skulle han have købt en større
> maskine eller harddisk.

Det er vel ikke unormal at få et ekstra behov i løbet af ca. 1 1/2 år ?

> Og kan man finde ud af at købe en løs harddisk, så
> kan man vel også finde ud af at købe et nyt kabel.

Det er jo ikke et spørgsmål om at "finde ud" af at købe noget, som stort set
alle andre har med som standard (her er tale om smålig besparelse), men jeg
har ud af flere hundrede PC´er stort set aldrig været ude for, at man sparer
et par "skillevægge" væk i en PC - alle andre sørger jo så rigeligt for
fremtidige udvidelsesmuligheder og køber man et bundkort får man jo stakke
af ekstra kabler med - men altså ikke hos Dell.

ab (-c:)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-05 15:02

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev

> Det er vel ikke unormal at få et ekstra behov i løbet af ca. 1 1/2 år ?

Hvis det er så normalt, så har han da også købt for småt allerede fra
begyndelsen!

> fremtidige udvidelsesmuligheder og køber man et bundkort får man jo stakke
> af ekstra kabler med - men altså ikke hos Dell.

Dell sælger en færdigsamlet computer, ikke et samlesæt!

Claus

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-05 07:43

> [...]
> Dell - nu hvor han efterfølgende gerne vil have isat en ekstra harddisk,
> viser det sig at den monteringsplade - der er gjort plads til - mangler.
++++++++++++++++++++++++++
Montér den i en ekstern kasse, så har du en meget eksklusiv ekstern
harddisk. Forbind den med USB eller bedre med firewire.
Så kan knægten også rende rundt med den og dele filer!
De store firmaer endevender kabinetterne for hver eneste skrue de kan
undvære og spare. Det er lig med ekstra profit!
Der er ikke rigeligt indeni, men kun akkurat det der skal være.
Du og jeg har andre opfattelser af kvalitet end disse firmaer.
Vi vil ha' rigeligt af alt og lidt ekstra på vægten for den gode handels
skyld.
Så skulle du have købt en Fujitsu-Siemens, eller en LifeTech, de er ikke
nærige.

Hilsen
Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-07-05 17:28

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev

> De store firmaer endevender kabinetterne for hver eneste skrue de kan
> undvære og spare. Det er lig med ekstra profit!

Hvor mange store (eller bare små) firmaer har du drevet?
Man kunne slet ikke forestille sig, at det var lig med lave priser?

Claus

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-05 23:46

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev

> Hvor mange store (eller bare små) firmaer har du drevet?
++++++++++++++++++++
Ét- skal man det for at have en mening, så har jeg herved kvalificeret mig!

> Man kunne slet ikke forestille sig, at det var lig med lave priser?
>
> Claus
+++++++++++++++++++++++++++++++
Tjaa.. endnu en "ældre cigartyggende sursok fuld af hear-say"-(modsat den
colasuttende ungersvend du tidligere så ned på)

Sammenlign disse to og fortæl mig hvor billig Dell egentlig er!:
http://edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=11070&Type=4&ID=1

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=D07305&s=dhs&sbc=dimen_3000

Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-07-05 01:26

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev

> Sammenlign disse to og fortæl mig hvor billig Dell egentlig er!:

Hvorfor skulle jeg det, det er noget forvrøvlede ævl!

Du sammenliger en utestet bambusmaskine uden styresystem, software og skærm
med en gennemtestet mærkevaremaskine *MED* styresystem, software og
fladskærm. Alene de ting er plus kr 2000,-

Det er jo det rene vrøvl at sammenligne på den facon!

Claus