Min CPU er pludselig blevet langsommere
Fra : Belial

Dato : 12-07-05 22:28

Jeg har bemærket, at min Athlon XP 1800+ pludselig står til at køre 1150
Mhz, når jeg opstarter maskinen. Det har den aldrig stået til før, og jeg
har ikke pillet ved noget.

Jeg har efterfølgende været inde og kigge i BIOS'en og kan se, at CPU speed
står til 100/100 Mhz, CPU frequency til 100 Mhz og DRAM frequency til 100
Mhz. Er det dem jeg skal ændre på for at få den til at køre de 1,5 Ghz igen?
Jeg tør nemlig ikke rigtigt pille ved ngoet, som jeg ikke har forstand på
Mit bundkort er et ECS k7s5a som sagt med en Athlon XP 1800+.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-07-05 23:10

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ghz igen? Jeg tør nemlig ikke rigtigt pille ved ngoet, som jeg ikke har
> forstand på Mit bundkort er et ECS k7s5a som sagt med en Athlon XP

Du har fat i det helt rigtige. Du skal ændre hvor der står 100/100 til
133/133, gemme og genstarte, og du har din 1800 mhz igen. Netop dette mb er
kendt for at smide bios med jævne mellemrum.

Kurt

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 12-07-05 23:30

> [...]
> 133/133, gemme og genstarte, og du har din 1800 mhz igen. Netop dette mb
> er kendt for at smide bios med jævne mellemrum.

Og XP 1800+ CPU'en kører med 1533MHz

Fra : Belial

Dato : 13-07-05 06:55

> Du har fat i det helt rigtige. Du skal ændre hvor der står 100/100 til
> 133/133, gemme og genstarte, og du har din 1800 mhz igen. Netop dette mb
> er kendt for at smide bios med jævne mellemrum.

Super! Tusind tak for hjælpen.