Hjælp til indkøb
Fra : Michael Jensen

Dato : 12-07-05 16:12

Hej i gruppen

En af mine kammerater skal have opgraderet sin puter, og har selv fundet
frem til nedenstående. Han skal have nyt MB, Processor og Ram. Hans budget
ligger på ca 3000 kroner for det hele. Har i nogen tip til om der er andet
end det nedenstående der giver bedre performance og/eller value for money??

Kom gerne med tips og links.........

Her er hvad han selv har fundet (ved at kopiere en andens computer):

Asus K8V deluxe - Kr. 679,-

http://www.edbpriser.dk/go.asp?Navn=142&Pos=1&Kode=43225&Afd=Hardware&Kat=&Pris=679&WWW=http%3A%2F%2Fwww%2Eitbutikken%2Edk%2Fp%2F50020%2F1%2Ehtm

AMD Athlon64 - 3400+ Kr. 1.796,-

http://www.edbpriser.dk/go.asp?Navn=142&Pos=10&Kode=65509&Afd=Hardware&Kat=&Pris=1746&WWW=http%3A%2F%2Fwww%2Eitbutikken%2Edk%2Fp%2F61357%2F1%2Ehtm

Samsung 512 MB DDR RAM / PC3200 Kr. ca. 550,-

CPU køler - Zalman 7000BCU-LED Kr. 263

http://www.itbutikken.dk/p/78888/1.htm

På forhånd tak!

Michael Jensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-07-05 22:00

Michael Jensen wrote:
> [...]
> Hans budget ligger på ca 3000 kroner for det hele. Har i nogen
> tip til om der er andet end det nedenstående der giver bedre

Jeg ville vælge Socket 939.

ASUS A8V Deluxe:

AMD Athlon 64 3200+:

Men hvad der er vigtigere, hvilket grafikkort og hvilken harddisk bliver
brugt?
Og er opgraderingen lavet for at få spil til at køre bedre?
Og hvad har han i forvejen?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henrik

Dato : 12-07-05 21:59

On Tue, 12 Jul 2005 17:12:08 +0200, "Michael Jensen"
<ikke_gyldig@hotmail.com> wrote:

>AMD Athlon64 - 3400+ Kr. 1.796,-
En tilsvarende 3000 koster 953 kr. - det er mange penge at give for
400 mhz.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 13-07-05 02:29

On Tue, 12 Jul 2005 22:58:54 +0200, Henrik <henrik@NOSPAMrestore.dk>
wrote:

> [...]

Havde ikke set du havde valgt sokkel 754.

Som Mikael skriver - køb sokkel 939.

Mvh
Henrik