Larmende HP tc2100
Fra : Jørgen Giversen

Dato : 12-07-05 08:56

Hej NG
Jeg har fået fingre i en HP TC2100 server
Den larmer bare som ind i H.... (den overdøver sgu vaskemaskinen) Der
sidder en 100mm system fan bagerst i kabinettet og det er herfra 95% af
støjen kommer fra (har prøvet at frakoble den). Den lyder ikke syg eller
noget den blæser blot så meget luft bagud at det kunne minde om en
hårdtørre.

Hvad kan jeg gøre for at få støjniveauet ned ?

mvh jg

Fra : Morten L

Dato : 12-07-05 09:05

´Kender ikke den omtalte model - så vejledningen er ret generel
Check BIOS - somem tider kan "silent mode" vælges dér
Kør med de rigtige drivere - så kan OS via ACPI eller tilsvarende holde
larmen nede

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 16:28

Jørgen Giversen wrote:
> [...]
> hårdtørre.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få støjniveauet ned ?

Hej Jørgen, jeg har en del tc21** servere på work og de larmer slet
ikke,, jeg kan prøve at kigge ad om der er nogle options i bios der skal
stille. evt, hvilken blæser der er tale om også.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben

Dato : 12-07-05 17:30

> [...]
> hårdtørre.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få støjniveauet ned ?

Vi havde hvor jeg arbejder en tc2100, hvor blæseren gik helt amok og spandt
op og ned i hastighed hele tiden. En bios-opgradering løste det.

--
Esben