Altec Lansing MX5021 vs Creative - Megawor~
Fra : Kurt Lund

Dato : 09-07-05 12:57

Hej
Er der nogle der har erfaring med disse 2 sæt HT.

Jeg har lige nu et sæt Atec Lansing 621 som er ved at være udtjent, og skal
snart have et nyt sæt.
Jeg har kikket på disse 2 sæt, men kan ikke blive enig med mig selv hvad for
et af dem, mine gamle 621 har spillet rigtigt
godt og med en god dyb og blød sub, det er der jeg bliver i tvivl for de
Creative HT jeg har hørt indtil nu har en meget hård og stump bas/sub.
Jeg har aldrig hørt Creatives MegaWorks HT, jeg har læst en del på EDB
priser men er ikke blevet klogere af det.

Har MegaWorks 250D en Long-Throw Wuffer og er den ligeså god som dem i Altec
Lansing 621 / 5021 sub???

På forhånd tak

Kurt

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 13:13

Kurt Lund wrote:
> [...]
> priser men er ikke blevet klogere af det.
>
> Har MegaWorks 250D en Long-Throw Wuffer og er den ligeså god som dem

Hold dig langt væk fra Creatives systemer - De lyder mildest talt .. .......
.... .

Hans

Fra : John

Dato : 09-07-05 13:15

Hans skrev:

> Hold dig langt væk fra Creatives systemer - De lyder mildest talt .. .......

Ikke deres Cambridge-serie. Men ellers ja, så er Creatives
højtalersystemer noget skrammel til prisen.

Mvh

John

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 13:31

John wrote:

> Ikke deres Cambridge-serie. Men ellers ja, så er Creatives
> højtalersystemer noget skrammel til prisen.

Selv Cambridge-serien er alt for øretrættende til mine snegle, men den
værste investering jeg nogensinde har gjort, har været at købe det sæt
Creative Inspire 5.1 Digital 5700 jeg stadigvæk bruger. Det er stort set
usælgeligt og at smide det ud gør jeg altså ikke, så det får lov til at køre
til det opgiver ånden.

Logitech vil også være mit bedste bud. Der er godt nok skub i deres sub.

Hans

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-07-05 14:20

> [...]
> køre
> til det opgiver ånden.
>
> Logitech vil også være mit bedste bud. Der er godt nok skub i deres sub.

Tak indtil videre, har været oppe og læse om dem på EDB priser, og der for
de jo 5*
men efter jeg hat læst lidt lød det som at folk der gik mest op i de kunne
spille mega højt.
og at subben kunne vælte en væg ;) og det er også ok, men de højtalere jeg
vil have skal også spille godt ved normal lydstyrke.
Jeg kunne fortå at de ingen diskant havde, kan de klare den rene tone
alligevel.

Jeg vil da tage et kik & lyt til dem.

Mvh
Kurt

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 09-07-05 15:57

Hans skrev:

> [...]
> køre
> til det opgiver ånden.

> Logitech vil også være mit bedste bud. Der er godt nok skub i deres sub.

Jeg har selv købt Creatives T 7700 7.1 surround for nylig, og de lyder
næsten som et symfoniorkester. Det afgørende er, hvilket bundkort man har,
og hvordan det supporterer deres lydkort. Og at det er sat helt op efter
forskrifterne. Mit kører på Intels 915 PBLL bundkort og deres drivere, som
lydkortdriverne fra Audigy SZ syncer fint med. Så jeg er positiv overrasket
over, hvad man får for 1.700 kr.

JAF

Fra : John

Dato : 09-07-05 13:11

Kurt Lund skrev:
> [...]
> priser men er ikke blevet klogere af det.
>
> Har MegaWorks 250D en Long-Throw Wuffer og er den ligeså god som dem i Altec

Generelt syntes jeg Cambridge serien fra Creative lyder ret fornuftige.

Personligt ville jeg dog vælge Logitech Z2300:

De har en velopløst lyd, uden at være alt for hårde.

Altec sættet ville jeg ikke vælge. Jeg syntes ikke lydbilledet er særlig
sammenhængende og velopløst.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 15:24

Kurt Lund wrote:
> [...]
> priser men er ikke blevet klogere af det.
>
> Har MegaWorks 250D en Long-Throw Wuffer og er den ligeså god som dem i Altec

jeg har et sæt AL 5021MX som jeg valgte fremfor... mange andre,
deriblandt også en del logitech og creative anlæg.. det spiller
fænomenalt! subben kan levere mere end nok (og den lyder ikke
irriterende 'techno hård') og satelitterne spiller meget rent og
præcist, også selvom du spiller _højt_
det er et gennemført anlæg som ikke vile give dig noget at sukke efter
når du hører andre pc anlæg.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-07-05 22:38

> [...]
> det er et gennemført anlæg som ikke vile give dig noget at sukke efter når

Hej

Jeg har lige hørt et sæt AL 5021MX her til aften og jeg var solgt,
han havde en ven på besøg som havde de før omtalte Logitech HT og han vil
gerne bytte med AL 5021MX .

Mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 23:04

Kurt Lund wrote:

> Jeg har lige hørt et sæt AL 5021MX her til aften og jeg var solgt,
> han havde en ven på besøg som havde de før omtalte Logitech HT og han vil
> gerne bytte med AL 5021MX .

Jep, logitech laver måske ok mus og creative ok lydkort, men når det
kommer til lyd kan de altså ikke følge med Altec Lansing.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : John

Dato : 10-07-05 15:07

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> Jep, logitech laver måske ok mus og creative ok lydkort, men når det
> kommer til lyd kan de altså ikke følge med Altec Lansing.

Sådan er smag jo så forskelligt. Jeg bryder mig ikke særlig meget om
Altecs lyd. Der er typisk meget diskant, men den er ikke velopløst men
mere skinger.

Men okay, mit eget setup består af en god kraftig forstærker og et par
gode gulvhøjtalere - der kan selv de bedste PC-højtalersæt ikke være med
når det kommer til lydkvalitet.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 22:50

John wrote:

> Sådan er smag jo så forskelligt. Jeg bryder mig ikke særlig meget om
> Altecs lyd. Der er typisk meget diskant, men den er ikke velopløst men
> mere skinger.

hmmm... det er bestemt ikke min erfaring med den MX5021 jeg bruger, jeg
skal dog ikke kunne sige noget for AL's tidligere højttalere.
(med Sennheiser HD25 og Sony MDR-V700DJ som reference)

> Men okay, mit eget setup består af en god kraftig forstærker og et par
> gode gulvhøjtalere - der kan selv de bedste PC-højtalersæt ikke være med
> når det kommer til lydkvalitet.
nej, det er rigtigt nok, men det er vidst heller ikke meningen.

et spørgsmål, hvor meget dækker den THX certificering, 5021 sættet har
fået, over? så vidt jeg kort har læst mig frem til har det noget med
forvrængning at gøre ved bestemte niveauer.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : John

Dato : 11-07-05 15:22

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> et spørgsmål, hvor meget dækker den THX certificering, 5021 sættet har
> fået, over? så vidt jeg kort har læst mig frem til har det noget med
> forvrængning at gøre ved bestemte niveauer.

Den er vist godt og grundig udvandet...

http://www.thx.com/mod/products/multimedia.html

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 18:27

John wrote:

> Den er vist godt og grundig udvandet...
>
> http://www.thx.com/mod/products/multimedia.html
>

> Mvh
>
> John

Den var godt nok meget lidt teknisk :)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : John

Dato : 11-07-05 22:12

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

*SNIP*

> Den var godt nok meget lidt teknisk :)

Yeps

Prøv at søg lidt i dk.teknik.lyd - der har det også været vendt nogle gange.

Mvh

John