Hvor finder jeg en skrivebeskyt-bar USB pe~
Fra : Preben Bohn

Dato : 08-07-05 17:51

Jeg leder efter et 1GB USB flash memory stick/pen-drive der kan
skrivebeskyttes. Det skal gerne have en pæn hastighed.

Har fundet noget hos Danbit der er lidt smådyrt og ikke specielt
hurtigt, er der nogen der kender til andre steder her i DK (gerne
net-baseret)?

Alternativt et CompactFlash kort af samme størrelse der kan
skrivebeskyttes (men det tror jeg ikke er muligt i samme prisniveau).

Med venlig hilsen Preben

Fra : Preben Bohn

Dato : 08-07-05 18:06

Preben Bohn wrote:
> Jeg leder efter et 1GB USB flash memory stick/pen-drive der kan
> skrivebeskyttes.

Og med memory stick mener jeg ikke MemoryStick...

Med venlig hilsen Preben

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-07-05 13:44

On Fri, 08 Jul 2005 12:51:17 -0400, Preben Bohn <nospam@nospam.com>
wrote:

>Jeg leder efter et 1GB USB flash memory stick/pen-drive der kan
>skrivebeskyttes. Det skal gerne have en pæn hastighed.

Du kan skrivebeskytte praktisk taget alle pendrives vha. software, der
password-beskytter indholdet.
..
En del pendrive-leverandører tilbyder softwaren til gratis download,
og selv om de hævder, at den kun kan bruges på deres egne drev, så
passer det sjældent.
Kingston og Iomega har det bl.a.

Kingstons pendrev er i øvrigt ret billige - og så er softwaren
allerede installeret:

Andre pendrives er udstyret med en lille mekanisk skydeknap, som du
kan låse drevet med. Men det er jo lige så let at låse op igen...

Lars

Fra : Preben Bohn

Dato : 08-07-05 19:59

jubija@yahoo.dk wrote:
> Du kan skrivebeskytte praktisk taget alle pendrives vha. software, der
> password-beskytter indholdet.

Det skal være en hardware-lås, da jeg skal bruge det til en embedded PC,
der kun må kunne opdateres når jeg selv vil.

> Andre pendrives er udstyret med en lille mekanisk skydeknap, som du
> kan låse drevet med. Men det er jo lige så let at låse op igen...

Jeps, men det gør ikke noget...

Med venlig hilsen Preben

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-07-05 19:59