god p4 køler
Fra : claus jensen

Dato : 07-07-05 11:58

jeg har lige købt en prescot p4 3,0 cpu
hvilken køler kan anbefales , den skal køle godt og være så støjsvag som
muligt
mvh claus

Fra : Nybro

Dato : 07-07-05 15:58

Hej Claus

Jeg vil klart anbefale en Zalman:

eller en GlacialTech Turbine:

Bruger selv den førstnævnte til at køle en tilsvarende CPU ned.

/Nybro

Fra : Per

Dato : 08-07-05 08:42

"Nybro" <Mariusz@nybro.dk> wrote in message
> Hej Claus
>
> Jeg vil klart anbefale en Zalman:

Jeg bruger også den Zalman til en P4 3.06GHz og den er fantastisk. Jeg har
kørt den ned på laveste omdrejninger (der følger podmeter med) og den er
helt lydløs, mens min CPU stadig er cool.

Fra : Finn og Angela

Dato : 09-07-05 12:28

> [...]
> jeg har lige købt en prescot p4 3,0 cpu
> hvilken køler kan anbefales , den skal køle godt og være så støjsvag som

tilslutter mig Zalman 7000/7700 - ikke super støjsvag ved max. omdr., men
udmærket køling.

Har selv denne:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS108&Fane=COLD,COCOCP

Holder min p4c3.0@3.6 på 45C idle/600Rpm og 54C load/1600Rpm (Papst 120mm
26db/1600Rpm) på Abit Ic7-G, der er kendt for at rapportere temps 5-10C for
højt. Den er ret høj, så man skal checke den kan være i kab.

ellers er Thermalright Xp-90/120 de tidligere konger. Ser dog ud til at
denne: http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html er bedre - men
ved ikke om den fås i Dk endnu.

Forskellige anbefalinger her:
http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html

Forum, også med henvisninger til tests:
http://forums.silentpcreview.com/viewforum.php?f=8

De 3 sidste links er fra Spcr, et site der omhandler støjsvage løsninger -
men en køler, der støjer minimalt og køler tilstrækkeligt er som regel en
god køler..

Hilsen Finn

Fra : claus jensen

Dato : 11-07-05 09:32