Antec Sonata - sprunget sikring i PSU?
Fra : Peter T.

Dato : 06-07-05 10:03

Den ene række af molex-stik i mit Antec Sonata kabinet leverer ikke strøm
og jeg ved egentlig godt hvorfor (jeg var for ivrig og fumlefingret). Jeg
kan sagtens overleve med den anden række, men alligevel...

Inden jeg engang med tiden piller PSUen ud og skiller den ad; er der nogen
som ved, om der er sikring på hver ledning med molex-stik, som er lige til
at skifte?

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : MBJ

Dato : 06-07-05 11:57

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> Inden jeg engang med tiden piller PSUen ud og skiller den ad; er der nogen
> som ved, om der er sikring på hver ledning med molex-stik, som er lige til
> at skifte?

Hvis vi snakker om den der originale Antec True380 PSU der fulgte med
kabinettet, så har jeg min liggende i en skuffe og har lige prøvet at pille
låget af den... Jeg kan ikke se nogen sikringer i den overhovede. Så jeg
tror næsten at der enten er en løs forbindelse eller, fordi du selv gav et
hint om at du havde været "for ivrig", et eller andet der er brændt af.

Fra : Peter T.

Dato : 06-07-05 19:33

MBJ leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis vi snakker om den der originale Antec True380 PSU der fulgte med

Det er det.

> [...]
> overhovede. Så jeg tror næsten at der enten er en løs forbindelse
> eller, fordi du selv gav et hint om at du havde været "for ivrig", et

Tak for kigget. :) Men et eller andet er helt sikkert futtet af, da jeg
afmonterede en defekt harddisk mens spanden var tændt (læs: for ivrig).

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 06-07-05 19:58

Nu er det ikke altid en sikring ligner en sikring, den kan ligne en
modstand der er loddet i.

prøv at lede på primær siden

Med venlig hilsen
Lars (nordsjælland)

Fra : Peter T.

Dato : 07-07-05 14:36

leverede følgende historie fra de varme lande:

> Nu er det ikke altid en sikring ligner en sikring, den kan ligne en
> modstand der er loddet i.
>
> prøv at lede på primær siden

Hvorfor på primærsiden? For mig virker det mere logisk at kigge på
sekundærsiden.

Fra : Henning

Dato : 07-07-05 15:30

On 07 Jul 2005 13:36:16 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> leverede følgende historie fra de varme lande:

>Hvorfor på primærsiden? For mig virker det mere logisk at kigge på
>sekundærsiden.

Kortslutning på sekundærsiden resulterer ikke i sprunget sikring, kun
i at switchmoden ikke starter op.

Henning
hsb(at)image.dk