Efterlyser: Lyddæmningsmåtte til at lægge ~
Fra : BART

Dato : 03-07-05 17:09

Hej med jer.

Jeg vil meget gerne købe sådan en tyk lyddæmpningsmåtte til at lægge under
kabinet på skrivebordet men kan ikke finde sådan noget på nettet??

Jeg har kigget hos Studiedatas hjemmeside men finder kun måtter til at
klistre på kabinettets indvendige sider. Men ikke noget specielt til at
lægge på bordet for at dæmpe larmen og vibrationer mellem kabinet og
skrivebordet.

Det skal helst ikke være tynde og jeg er ligeglad med hvor meget det koster.

Vh. Bart

Fra : BART

Dato : 03-07-05 18:21

Hej igen.

Kan skumgummi og/eller akustisk skum bruges at lægge på bordet hvorefter
kabinettet lægges ovenpå?

Eller hvilke andre løsninger?

Jeg vil gerne høre alle løsningsforslag

/Bart

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 18:53

On Sun, 3 Jul 2005 19:21:00 +0200 skrev "BART" <bart-d@post.cybercity.dk> .

>Hej igen.
>
>Kan skumgummi og/eller akustisk skum bruges at lægge på bordet hvorefter
> [...]

Jeg har tidligere med held brugt flamingo til formålet. Gratis at prøve med hvis
du kan få en kasse i det lokale supermarked og er lidt ferm med en stanleykniv

VH Martin Østerberg

Fra : Myt

Dato : 03-07-05 18:43

"BART" <bart-d@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrivebordet.
>
> Det skal helst ikke være tynde og jeg er ligeglad med hvor meget det

Hvad med blygummi, som jeg vil mene du kan købe metervis hos et autoværksted
?

Myt

Fra : Peter

Dato : 03-07-05 21:41

Hej.

> Hvad med blygummi, som jeg vil mene du kan købe metervis hos et
> autoværksted ?

Blygummi er meget sundhedsskadeligt, og bør under ingen omstendigheder
anvendes i din bolig.......!
Tænk heller ikke på at vibrationsdæmpe dit kabinet med bly plader, det er
altså også alt for giftigt......

Men nu var det heller ikke det der blev spurgt om, så:

Hvis det skal bruges til at lægge under dit kabinet, så kan jeg anbefale et
par lag camping liggeunderlag, af den der type man bruger når man sover i
telt......

Ellers har jeg også med held brugt at lægge 2-3 lag tæpperest oven på
hinanden ind under pc´en, det fungere også fint.....

Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 23:43

> [...]
>
> Jeg vil meget gerne købe sådan en tyk lyddæmpningsmåtte til at lægge under
> kabinet på skrivebordet men kan ikke finde sådan noget på nettet??

Ind til T.Hansen og købe et par motorrums-støjdæmpere. Det er ca 15 mm tykt,
og fjerner den støj der ellers ville forplante sig videre til skrivebordet.
( min putter står på sådan en plade )

mvh
Ebbe