Kortlæsertil USB problem
Fra : Lauridsen

Dato : 03-07-05 12:30

Hej
Har en Nokia 6230 og dertil hørende MMCkort på 256mb. Har købt en kortlæser
til kortet. Kortlæseren er en
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13149&shopukid=1385&shopkid=653&id=56&table=Kat

Problemet er at den falder ud hele tiden og jeg derfor ikke kan kopiere
filer til kortet.. Nogen som har en løsning?
Computeren er en Acer 2303 WLMi.

Mvh.
Lars

Fra : Rander

Dato : 03-07-05 13:34

Sun, 3 Jul 2005 13:29:46 +0200 brugte Lauridsen 13 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

> [...]
>Problemet er at den falder ud hele tiden og jeg derfor ikke kan kopiere
>filer til kortet.. Nogen som har en løsning?

Har du sat den til i fronten af kabinettet eller bagpå?

Jeg har prøvet det med en USB-harddisk, der heller ikke rigtig ville lege
med når den var sat til i et af USB-stikkene på fronten af kabinettet.

Det viste sig at være fordi ledningerne inde i computeren ikke var
ordentlig afskærmet, da de kun var beregnet til USB 1.1 enheder.

Når den sad i et stik bag på maskinen var der ingen problemer...

http://rander.dk (temporarily down!)

De mest afskyelige løgnere er dem, der kommer sandheden
nærmest. (Oscar Wilde)

Fra : Lauridsen

Dato : 03-07-05 14:46

> Har du sat den til i fronten af kabinettet eller bagpå?
Computeren er en bærbar...

Jeg har dog fundet ud af at kortet kun kan fyldes med 128mb selvom der under
egenskaber str at kortet er med plads til 256mb.. Det lyder lidt mystisk..
Anyone?

/Lars

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-07-05 16:46

Lauridsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har dog fundet ud af at kortet kun kan fyldes med 128mb selvom
> der under egenskaber str at kortet er med plads til 256mb.. Det lyder

Er det i telefonen eller i computeren du ikke kan fylde mere end 128MB på?
Mit kort på 512MB vises nemlig kun som 80MB i telefonen (sikkert noget at
gøre med softwaren), men jeg har ingen problemer med at fylde det op.
Måske var det noget med at købe et kabel og prøve den måde? Jeg gav 49,- for
et uoriginalt på QXL og det fungerer fremragende.

Søren

Fra : Lauridsen

Dato : 03-07-05 20:50

> [...]
> for
> et uoriginalt på QXL og det fungerer fremragende.
Det er computeren der ikke kan fylde mere på.. Vil helst få kortlæseren til
at virke, men ellers er kablet vel fint. Hvor hurtigt kan du overføre til
telefonen med kabel?

Mvh.
Lars

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-07-05 22:55

Lauridsen wrote:
> [...]
> kortlæseren til at virke, men ellers er kablet vel fint. Hvor hurtigt
> kan du overføre til telefonen med kabel?

Jeg har også problemer med at overføre filer til mit kort via min kortlæser
i min bærbare. Hver gang jeg prøver at kopiere en fil, så kommer der en
fejlmeddelse om at "kortet er skrivebeskyttet" eller sådan noget. Så jeg
opgav og købte et kabel i stedet for.
Jeg har ikke præcise tal for hvor hurtigt jeg kan overføre, men jeg vil
skyde på, at et mp3-nummer på 4-5MB kan overføres på ca. 1 minut,

Søren