HJÆLP: Hvilken CPU skal jeg vælge
Fra : Peter Østergaard

Dato : 03-07-05 09:45

Hej,

Jeg skal bestille ny PC til at spille på senere i dag søndag. Men jeg kan
altså ikke finde ud af alle de forskellige typer CPU som der findes: Barton,
Semporn, Athlon 64 osv. De koster også ca. det samme, for samme ydelse. Hvad
ville I vælge? Det må sevlfølgelig gerne være sådan at den er en smule
fremtidssikret, så jeg kanopgredere med en større CPU om 1-1½ år.

Jeg har kigget på:

AMD Barton 3200+ / 400
AMD Athlon64 PR3000
Intel P4 3000Mhz

Kan I hjælpe?

/Peter

Fra : Zulu

Dato : 03-07-05 10:56

Peter Østergaard wrote:
> [...]
> for samme ydelse. Hvad ville I vælge? Det må sevlfølgelig gerne være
> sådan at den er en smule fremtidssikret, så jeg kanopgredere med en

En Athlon64 til socket 939 er det mest fremtidssikre.

Zulu

Fra : Frede Hansen

Dato : 03-07-05 11:00

"Peter Østergaard" <peter_oestergaard_removethis@hotmail.com> wrote in

> [...]
> for samme ydelse. Hvad ville I vælge? Det må sevlfølgelig gerne være
> sådan at den er en smule fremtidssikret, så jeg kanopgredere med en

Kunne jeg heller ikke da jeg skulle vælge, men jeg valgte at investere
i en AMD Athlon64.
Men der stoppede legen heller ikke, motherboard skal også understytte
lige nøgagtig den CPU man vælger.
Mit valg blev så et Asus K8V-X Socket 754 og så en Athlon64 Socket 754.

Jeg ville fremtidssikre maskinen lidt efter jeg læste at bla Windows
kommer til at blive 64bit versioner, det kan man bla allerede se nu med
XP-Pro64, og jeg har bestemt ikke fortrudt valget, for det er en
yderst stabil maskine jeg har fået ud af det.
Intel fravalgte jeg, da jeg fandt ud af at de vil smide et eller andet
teknisk fidus i deres kommende CPU'ere der gør at DVD og CD ripping
bliver umugligt og det vil jeg ikke just være med til

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc