/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Windows og Ipod
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 12:38

Er det bare min computer der fungerer helt vildt dårligt med Ipod eller er
der andre der har problemer?

Når jeg connecter min Ipod til min computer burde den starte Itunes op så
jeg kan flytte musik over på den, og jeg burde kunne se den som ekstern
harddisk, men i stedet får jeg beskeden "Vil du opdatere din ipod nu?" og
derved formatere den, NEJ!

hvis jeg bliver ved med at connecte den og disconnecte den (hive stikket ud
og putte det ind igen) kan jeg til sidst få adgang til den og se mine filer
(bruger den til at gemme dokumenter på, som en ekstern harddisk) og flytte
musik til den via Itunes.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få adgang til min ipod i første
forsøg?

bruger windows XP

 
 
Nitro (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Nitro


Dato : 02-07-05 12:55

Kender ikke IPod, men min MuVo gør af og til det samme...

Jeg kopierer hele indholdet fra afspilleren over på min harddisk, og
opdaterer derefter afspilleren, som man bliver anbefalet. Herefter kopierer
jeg indholdet tilbage til afspilleren, og problemet er løst - indtil næste
opdatering...

Med min MuVo har jeg også fundet ud af, at jeg via. softwaren kan slå
"Automatisk opdatering af FirmWare" fra, og dermed løse problemet delvist.

VH, Nitro


"heuten" <heuten@4ff3.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns96878ADD580Cheuten4ff3dk@62.243.74.162...
> Er det bare min computer der fungerer helt vildt dårligt med Ipod eller er
> der andre der har problemer?
>
> Når jeg connecter min Ipod til min computer burde den starte Itunes op så
> jeg kan flytte musik over på den, og jeg burde kunne se den som ekstern
> harddisk, men i stedet får jeg beskeden "Vil du opdatere din ipod nu?" og
> derved formatere den, NEJ!
>
> hvis jeg bliver ved med at connecte den og disconnecte den (hive stikket
ud
> og putte det ind igen) kan jeg til sidst få adgang til den og se mine
filer
> (bruger den til at gemme dokumenter på, som en ekstern harddisk) og flytte
> musik til den via Itunes.
>
> Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få adgang til min ipod i første
> forsøg?
>
> bruger windows XP



heuten (02-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 13:06

"Nitro" <dsl1200996*NOSPAM*@*NOSPAM*vip.cybercity.dk> wrote in
news:42c68075$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Kender ikke IPod, men min MuVo gør af og til det samme...
>
> Jeg kopierer hele indholdet fra afspilleren over på min harddisk, og
> opdaterer derefter afspilleren, som man bliver anbefalet. Herefter
> kopierer jeg indholdet tilbage til afspilleren, og problemet er løst -
> indtil næste opdatering...
>
> Med min MuVo har jeg også fundet ud af, at jeg via. softwaren kan slå
> "Automatisk opdatering af FirmWare" fra, og dermed løse problemet
> delvist.
>
> VH, Nitro
>

Problemet var ikke at jeg gerne ville opdatere min ipod.. problemet er at
når jeg connecter min ipod finder den ikke ipodden med mine filer.. den
finder den som en uformateret ipod og spørger så om jeg vil opdatere,
formatere den..

anyone?

Nitro (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Nitro


Dato : 02-07-05 14:42

Check om du bruger sidste nye drivere til IPod'en, og at dit windows er
fuldt opdateret via WindowsUpdate (windowsupdate.microsoft.com) - det er mit
bedste bud. Prøv evt. at (gen)formatere din IPod, hvis du har skiftet
styresystem, eller geninstalleret WinXP siden din IPod blev formateret
sidst.

Hvis intet hjælper, tyder det på at du har et mere alvorligt problem. Enten
med dit styresystem, som du så kan formatere og geninstallere, eller med din
IPod, der muligvis har en hardware-fejl (sørg for at du ikke bruger
forlænger-kabler til USB!).

Jeg har lige tlf. med en kammerat, der har IPod og WinXP, og han har aldrig
oplevet dette problem.

VH, Nitro



Thomas G. Madsen (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-07-05 15:49

heuten skrev:

> Er det bare min computer der fungerer helt vildt dårligt med
> Ipod eller er der andre der har problemer?

Jeg har mere eller mindre opgivet at bruge min iPod under Windows,
for den bliver så uhyggelig langsom på Mac'en, hvis den kører med
FAT-filsystemet og selv med FAT virker den ikke så godt på Windows,
som den gør under OS X, men det hjælper jo nok ikke dig ret meget.

Har du prøvet at opdatere iPod'en?
<http://www.apple.com/ipod/download/>

--
Hilsen
Madsen

heuten (02-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 16:06

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:da6gic.2ro.1
@tgm.dyndns.dk:

> heuten skrev:
>
>> Er det bare min computer der fungerer helt vildt dårligt med
>> Ipod eller er der andre der har problemer?
>
> Jeg har mere eller mindre opgivet at bruge min iPod under Windows,
> for den bliver så uhyggelig langsom på Mac'en, hvis den kører med
> FAT-filsystemet og selv med FAT virker den ikke så godt på Windows,
> som den gør under OS X, men det hjælper jo nok ikke dig ret meget.
>
> Har du prøvet at opdatere iPod'en?
> <http://www.apple.com/ipod/download/>
>

jeg har lige opdateret den med den nyeste ipod updater da jeg troede det
måske ville løse problemet, men nej..

Thomas G. Madsen (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-07-05 16:19

heuten skrev:

> jeg har lige opdateret den med den nyeste ipod updater da jeg
> troede det måske ville løse problemet, men nej..

Hvad så med styresystemet? Kører du WinXP SP2, eller?

--
Hilsen
Madsen

heuten (02-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 16:42

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:da6iaf.3n4.1
@tgm.dyndns.dk:

> heuten skrev:
>
>> jeg har lige opdateret den med den nyeste ipod updater da jeg
>> troede det måske ville løse problemet, men nej..
>
> Hvad så med styresystemet? Kører du WinXP SP2, eller?
>

det kunne muligvis være fejlen, som ham den anden også skrev.. bruger
windows xp, men har aldrig rørt nogle opdateringer.. :S

men er det en umulighed at få det til at virke normalt uden SP2? for så må
jeg bare klare mig med hvad jeg har..

Morten Fjendbo (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fjendbo


Dato : 02-07-05 18:06


"heuten" <heuten@4ff3.dk> wrote in message
news:Xns9687B43D32C4Cheuten4ff3dk@62.243.74.162...
> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:da6iaf.3n4.1
> @tgm.dyndns.dk:
>
>> heuten skrev:
>>
>>> jeg har lige opdateret den med den nyeste ipod updater da jeg
>>> troede det måske ville løse problemet, men nej..
>>
>> Hvad så med styresystemet? Kører du WinXP SP2, eller?
>>
>
> det kunne muligvis være fejlen, som ham den anden også skrev.. bruger
> windows xp, men har aldrig rørt nogle opdateringer.. :S
>
> men er det en umulighed at få det til at virke normalt uden SP2? for så må
> jeg bare klare mig med hvad jeg har..

Jeg vil formulere mig sådan: Er der nogen grund til _ikke_ at opdatere
Windows?


Og nej store farlige MS kommer ikke efter dig

Mvh Morten Fjendbo



heuten (02-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 19:02

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in
news:42c6c968$0$18648$14726298@news.sunsite.dk:

well, jeg har en ide om hvordan jeg kan lide det.. kan godt være jeg skulle
finde min gamle win98 cd frem.. anyways, jeg bryder mig ikke om alle de nye
smarte ting der følger med opdateringerne.. som jeg har det nu mener jeg
der er større mulighed for at jeg kan have det som jeg vil, men det er jo
så min mening..
du er velkommen til at have din egen :D

Nitro (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Nitro


Dato : 02-07-05 20:38

Ja, så kan du sidde og hygge dig med alverdens sikkerhedsbrist, imens du
glæder dig over at hveranden hacker har fuld adgang til dit system... Du kan
juble, når du får en simpel virus, som er 100 år gammel, men alligevel kan
lamme din dagligdag... Og den dag du bliver busted for at bruge dit internet
ulovligt, kan du jo altid glæde dig over, at du ikke opdaterede dit
styresystem.......!!!...!!!

Der er visse ting på denne verden, jeg bare ikke FATTER!

VH, Nitro

P.S: Sorry for at bringe dette OFF-TOPIC indlæg - men jeg skulle bare af med
det


"heuten" <heuten@4ff3.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9687CBFD28CB6heuten4ff3dk@62.243.74.162...
> "Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in
> news:42c6c968$0$18648$14726298@news.sunsite.dk:
>
> well, jeg har en ide om hvordan jeg kan lide det.. kan godt være jeg
skulle
> finde min gamle win98 cd frem.. anyways, jeg bryder mig ikke om alle de
nye
> smarte ting der følger med opdateringerne.. som jeg har det nu mener jeg
> der er større mulighed for at jeg kan have det som jeg vil, men det er jo
> så min mening..
> du er velkommen til at have din egen :D



heuten (03-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 03-07-05 10:19

"Nitro" <dsl1200996*NOSPAM*@*NOSPAM*vip.cybercity.dk> wrote in
news:42c6ed09$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Ja, så kan du sidde og hygge dig med alverdens sikkerhedsbrist, imens
> du glæder dig over at hveranden hacker har fuld adgang til dit
> system... Du kan juble, når du får en simpel virus, som er 100 år
> gammel, men alligevel kan lamme din dagligdag... Og den dag du bliver
> busted for at bruge dit internet ulovligt, kan du jo altid glæde dig
> over, at du ikke opdaterede dit styresystem.......!!!...!!!
>
> Der er visse ting på denne verden, jeg bare ikke FATTER!
>
> VH, Nitro
>
> P.S: Sorry for at bringe dette OFF-TOPIC indlæg - men jeg skulle bare
> af med det
>

har kørt sådan i snart 2 år uden problemer..
kan lige adde at jeg dog har de vigtigste sikkerhedsopdateringer..

og ja!, det er sørgeligt det altid ender sådan..

Thomas G. Madsen (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-07-05 17:06

heuten skrev:

> det kunne muligvis være fejlen, som ham den anden også skrev..
> bruger windows xp, men har aldrig rørt nogle opdateringer.. :S

Jeg ville nu nok sørge for at få den opdateret, hvis jeg var dig.
Ikke kun pga. fejlrettelser og nye funktioner, men også pga. de
mange sikkerhedsopdateringer, som er udsendt siden den første
udgave af WinXP kom.

> men er det en umulighed at få det til at virke normalt uden SP2?
> for så må jeg bare klare mig med hvad jeg har..

Jeg kører SP2 og synes som sagt ikke, at min iPod fungerer særlig
godt under Windows. Det hele virker bare meget bedre og smartere
under OS X, så det er begrænset, hvor meget tid jeg har brugt på
at få det til at køre under Windows, men da jeg sidst forsøgte,
var det ikke nogen succes.

Jeg formaterede den under Windows til FAT32 og derefter virkede
den sådan set udmærket under Windows, så vidt jeg husker, men
under OS X tog det en evighed at overføre filer til og fra den,
og da jeg primært bruger den på jobbet, hvor vi arbejder på
Apple-computere (det er faktisk arbejdsgiverens iPod og ikke min),
valgte jeg at gå tilbage til det filsystem, som OS X kører med
og det filsystem er ikke understøttet af Windows, så jeg kan ikke
bruge den under Windows lige pt.

--
Hilsen
Madsen

heuten (02-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 02-07-05 18:59

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:da6l24.2mk.1
@tgm.dyndns.dk:

>
> Jeg kører SP2 og synes som sagt ikke, at min iPod fungerer særlig
> godt under Windows. Det hele virker bare meget bedre og smartere
> under OS X, så det er begrænset, hvor meget tid jeg har brugt på
> at få det til at køre under Windows, men da jeg sidst forsøgte,
> var det ikke nogen succes.
>
> Jeg formaterede den under Windows til FAT32 og derefter virkede
> den sådan set udmærket under Windows, så vidt jeg husker, men
> under OS X tog det en evighed at overføre filer til og fra den,
> og da jeg primært bruger den på jobbet, hvor vi arbejder på
> Apple-computere (det er faktisk arbejdsgiverens iPod og ikke min),
> valgte jeg at gå tilbage til det filsystem, som OS X kører med
> og det filsystem er ikke understøttet af Windows, så jeg kan ikke
> bruge den under Windows lige pt.
>

hvad hvis jeg anskaffede mig et firewirekort..? kan det være windows ville
have nemmere ved at finde ipodden gennem firewire?

Mikael Nørrelund And~ (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 04-07-05 09:59

heuten wrote:
> hvad hvis jeg anskaffede mig et firewirekort..? kan det være windows
> ville have nemmere ved at finde ipodden gennem firewire?


Mit gæt er at problemet vil være det samme, men har du tjekket systemet
for virus, spyware osv.? En defragmentering kan også gøre underværker...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Thomas G. Madsen (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-07-05 12:50

heuten skrev:

> hvad hvis jeg anskaffede mig et firewirekort..? kan det være
> windows ville have nemmere ved at finde ipodden gennem firewire?

Hmm, jeg tvivler, men det var måske værd at forsøge.

--
Hilsen
Madsen

heuten (06-07-2005)
Kommentar
Fra : heuten


Dato : 06-07-05 15:47

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:da8qep.2rc.1
@tgm.dyndns.dk:

> heuten skrev:
>
>> hvad hvis jeg anskaffede mig et firewirekort..? kan det være
>> windows ville have nemmere ved at finde ipodden gennem firewire?
>
> Hmm, jeg tvivler, men det var måske værd at forsøge.
>

ok, nu har jeg så fået installeret Sp2, hvilket ikke hjalp.. jeg har
updateret min ipod med det nyeste firmware, 2005-06-26..

når jeg tilslutter min ipod får jeg enten beskeden:

L:\ er ikke tilgængelig
Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I\O-enhedsfejl

hvad er det?

eller også finder den ipodden, men beder mig lægge en disc i drevet,
hvilket lyder ret så underligt..?

???

Thomas G. Madsen (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-07-05 15:16

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg formaterede den under Windows til FAT32 og derefter virkede
> den sådan set udmærket under Windows, så vidt jeg husker, men
> under OS X tog det en evighed at overføre filer til og fra den,

Har lige for sjov skyld prøvet at ændre den til FAT32 igen for siden
jeg prøvede sidst, har jeg fået ny PC og er også skiftet til Tiger
på Mac'en, men problemet er det samme. Når iPod'en kører OS X fil-
systemet, tager det 4 min. at flytte 1,29 GB via USB ind på iPod'en.
Når den kører FAT32, har den kun nået at flytte 50 MB på 4 min. så
den er umulig at arbejde med, når den kører det elendige filsystem.

--
Hilsen
Madsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste