SCSI harddiske: Maxtor vs. Seagate
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-07-05 17:46

Er der nogen der kan sige mig hvorfor Seagates SCSI harddiske koster mere
end dobbelt så meget som Maxtors? (Det er 15.000 RPM-modellerne jeg har kig
på).

Er det den store prisforskel værd at købe Seagate frem for Maxtor - og
hvordan er støjniveauet på dem?

På forhånd tak!

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 18:27

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> på).
>
> Er det den store prisforskel værd at købe Seagate frem for Maxtor - og

Jeg formoder at du kigger på 73 gb diskene fra it butikken ?
det må da være en fejl at de har de diske 1400,- biliigere end alle andre.

seagate diskene er meget stille, har selv 2 15K4 i min maskine og jeg
hører ikke meget til dem.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 19:02

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> [...]
> det må da være en fejl at de har de diske 1400,- biliigere end alle andre.
>
> seagate diskene er meget stille, har selv 2 15K4 i min maskine og jeg

tjek it-butikken www, det er en 10K rpm disk... så no luck.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 02-07-05 01:00

> Jeg formoder at du kigger på 73 gb diskene fra it butikken ?
> det må da være en fejl at de har de diske 1400,- biliigere end alle andre.

Jeg ser på edbpriser: http://tinyurl.com/7pjgh

Maxtor Atlas 15K II 73.5 GB 1.940,-
og
Seagate Cheetah 15K. 4 73.4 GB 4.071,-

Altså lige store (kapacitetsmæssigt) og lige hurtige, så vidt jeg kan se -
hvorfor den store prisforskel - har nogen kendskab til hvilken forskel der
er på de to diske i drift?

> seagate diskene er meget stille, har selv 2 15K4 i min maskine og jeg
> hører ikke meget til dem.

Tak for dit input, jeg vil også helst have støjsvage diske - men at betale
dobbelt er måske lige til den gode side, "blot" for at få lidt mindre
larm...

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 09:20

Morten Munk-Jensen wrote:

> Jeg ser på edbpriser: http://tinyurl.com/7pjgh
>
> Maxtor Atlas 15K II 73.5 GB 1.940,-
> og
> Seagate Cheetah 15K. 4 73.4 GB 4.071,-

de har ændret prisen, hos den butik som har maxtor'en og igår var det en
10K disk de linkede til på edbpriser, så jeg tror det er en and at den
maxtor disk er 1500 billigere end Seagate disken.

> Altså lige store (kapacitetsmæssigt) og lige hurtige, så vidt jeg kan se -
> hvorfor den store prisforskel - har nogen kendskab til hvilken forskel der
> er på de to diske i drift?

fejl fra sælger/edprisers side

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-07-05 21:38

On Fri, 1 Jul 2005 18:46:06 +0200, Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> på).
>
> Er det den store prisforskel værd at købe Seagate frem for Maxtor - og

Den rigtige gruppe er
dk.edb.hardware.drev

--
Med Venlig Hilsen