PC går ned
Fra : Lading

Dato : 30-06-05 21:21

Hej !

Jeg har desværre problemer med min PC der går ned alt for tit.

Jeg ved ikke helt nøjagtigt hvornår problemet er opstået, men jeg tror det
er efter at jeg opgraderet bios og installerede yderligere en harddisk.

Nu har jeg så prøvet at fjerne harddisken igen..............det hjalp ikke.

Jeg har også prøvet at køre virus- og spywaretjek, og der er ingen
problemer.

Jeg har også prøvet at skifte grafikkortet ud, og jeg kan også se at alle
blæserne kører normalt. Temperaturen ligger normalt mellem 50 og 55 grader.

Jeg har også testet ram og opdateret driverne og formateret og
geninstalleret, så nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg kører XP og har en AMD 2800+ med 512 mb.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt, og hvad jeg eventuelt
kan gøre for at finde ud af det ?

Håber på jeres hjælp.

Mvh.
Finn

Fra : Lading

Dato : 02-07-05 20:26

Hej igen !

Er der virkelig ikke nogen der kan give mig nogle råd om hvad jeg kan gøre ?

Kan det være bundkortet eller CPU'en der er noget galt med ? Er der nogle
måder at finde ud af det på ?

Spørger jeg ikke specifikt nok, eller er jeg i den forkerte gruppe, eller er
i bare allesammen ude og nyde sommeren

Mvh
Finn

Fra : hansen

Dato : 02-07-05 21:36

> [...]
> måder at finde ud af det på ?
>
> Spørger jeg ikke specifikt nok, eller er jeg i den forkerte gruppe, eller

Opsøg en fagmand.

Fra : Sune

Dato : 02-07-05 20:30

On Thu, 30 Jun 2005 22:21:19 +0200, "Lading" <vaksev@ofir.dk> wrote:

>Jeg har desværre problemer med min PC der går ned alt for tit.

Hvornår? Hvor tit? Er det når PCen har været tændt i 20 timer?
Hvad siger fejlmeddelelsen?
Har du seneste drivere? Også seneste BIOS?

Mvh
Sune

Fra : Lading

Dato : 03-07-05 20:11

Det er meget forskelligt hvornår den går ned. Det kan ske med det samme
eller der kan gå adskillige timer. Min umiddelbare observation er når den
skal køre tunge programmer eller flere programmer på en gang. Det sker også
tit når jeg er på nettet, men det kan jo være en tilfældighed. Norton
Antivirus kan jeg slet ikke få til at køre på PCen, men jeg har dog fået
installeret et andet program i stedet.

I starten fik jeg en fejlmeddelelse om at en device driver havde fejlet og
at det sandsynligvis drejede sig om defekt hardware. Derfor har jeg prøvet
at fjerne den ekstra harddisk samt prøvet at skifte grafikkortet ud, uden at
det har hjulpet.

Nu får jeg en blå skærm der siger: STOP: 0x0000008E (0xC0000005, osv osv)

Efter at jeg har skiftet grafikkortet, så står der på den blå skærm nu også:
ati2cqag.dll - Address BF066032 base at BF04E000, Datestamp 428404f9

Jeg ved ikke om det er fordi at jeg ikke har afinstalleret de gamle drivere
til grafikkortet inden jeg puttede det andet i, men før skiftet, så kom den
blå skærm, hvor den kun skrev det øverste med STOP:

Jeg har opdateret til de nyeste drivere og bios på HPs hjemmeside.

Mvh
Finn

Fra : Lading

Dato : 06-07-05 17:26

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Hilsen

Fra : Hans

Dato : 06-07-05 19:08

Lading wrote:
> Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig med mit problem.
>
> Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Hvad består din hardware af? (Helst typenummer på delene)

Hvor gammel er maskinen?

Hvorfor opgraderede du kortets bios?

Hans

Fra : Lading

Dato : 07-07-05 20:12

Maskinen er omkring 2 år gammel.

Jeg opgraderede biosen, fordi jeg fik en mail fra HP om at der var en update
af den. Det var sådan set ikke fordi at jeg havde nogle problemer.

Maskinen indeholder:

CPU: AMD Athlon XP-A 2081MHz (2800+)
Bundkort: ASUS A7N8X-LA
Chipset: nVIDIA nForce2
RAM: 512 mb PC2700 DDR SDRAM
Grafik: ATI RADEON 9200 AGP 128 mb
Harddisk: Maxtor 6Y120L0 (120 gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Jeg har lige fået en ny blå skærm, hvor den skriver noget med:

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: Win32k.sys -
Page_fault_in_nonpaged_area

Kan det hjælpe, ellers opgiver jeg gerne flere informationer hvis du skal
bruge det ?

Fra : Hans

Dato : 07-07-05 20:18

Lading wrote:
> Maskinen er omkring 2 år gammel.
>
> Jeg opgraderede biosen, fordi jeg fik en mail fra HP om at der var en
> update af den. Det var sådan set ikke fordi at jeg havde nogle
> problemer.

Er dine problemer opstået efter du har opgraderet bios?

Hans

Fra : Lading

Dato : 09-07-05 18:04

Tjaaa....jeg er ikke helt sikker, men når jeg tænker tilbage, så er det sket
lige der omkring.

Men som sagt så er jeg ikke 100% sikker.

Finn