Hjælp - ble størrelser !
Fra : Kim Larsen

Dato : 01-01-01 15:10

Hej alle sammen

Med en veloverstået jul, hvor jeg ikke fik alt hvad jeg ønskede mig, kan jeg
nu se frem til midten af feb. hvor jeg får mit største ønske opfyldt.

Går alt som det skal, nedkommer min kone nemlig med min første søn/datter.

Sådan en begivenhed giver jo anledning til 1000vis af spørgsmål, og lige i
øjeblikket trænger et sig specielt på.

Hvilken type bleer bruger en nyfødt ?

Grunden er jo nærmest, at i øjeblikket flyder alle reklamerne over med
tilbud på bleer og hvem vil ikke gerne spare penge !

Håber på et par gode svar !

Kim
Odense

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 01-01-01 15:35

Jeg købte libero newborn, den var billigst til de nyfødte, og har så prøvet
andre mærker der efter, Christian blev dog rød af disse så da libero sad
godt er jeg vendt tilbage til disse.
God fornøjelse
Ida

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-01-01 16:17

"Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> wrote in message
> Hvilken type bleer bruger en nyfødt ?

man kan vist få flere mærker til new born.... det er vist mest et
tempraments spørgsmål....

> Grunden er jo nærmest, at i øjeblikket flyder alle reklamerne over med
> tilbud på bleer og hvem vil ikke gerne spare penge !
>
> Håber på et par gode svar !

selv brugte jeg libero..... jeg følte de havde en virkelig god pasform
til drenge.... hvor jeg har hørt fra flere at pampers er gode til
piger..... igen pga pasformen...... noget med hvor sugefladen sidder i
bleen......
på libero sidder den mest foran lige som tissemanden.... og ved pampers
sidder den vist mest nedad til.... det er ikke noget jeg ved
tilstrækkeligt om men kun hvad jeg har erfaret gennem eget barn og
veninders udsagn.......

tillykke og held og lykke med ble jagten*G*

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Gitte Beyer

Dato : 01-01-01 18:42

Hejsa

>Hvilken type bleer bruger en nyfødt ?

Som der også tidligere er nævnt, så bruges der "new-born" bleer,
hvilket mærke man sværger til, er vist meget forskelligt. Jeg mener,
at jeg/vi brugte Pampers, senere prøvede vi en overgang Huggies
bleer, men dem blev han rød af, så nu bruger vi enten Vibelle (altid
billige i Aldi), eller hvad der er på tilbud af Libero eller Pampers.
Men lad endelig være med, at købe mere end en enkelt pakke New-Born
bleer, da man ret hurtigt skifter til næste størrelse.

>Grunden er jo nærmest, at i øjeblikket flyder alle reklamerne over med
>tilbud på bleer og hvem vil ikke gerne spare penge !

Jamen selvfølgelig da, men det er faktisk utroligt sjældent, at
New-Born størrelsen er med på tilbud.

MVH
Gitte

Fra : Marianne Høyen

Dato : 01-01-01 21:01

> Grunden er jo nærmest, at i øjeblikket flyder alle reklamerne over med
> tilbud på bleer og hvem vil ikke gerne spare penge !

Gå ind på http://www.barneguiden.dk. Der kan I til enhver tid se, hvilke
bleer, der er på tilbud hvor.

Jeg ville i jeres sted vente med at købe bleer indtil I har set, hvor stor
babyen er. Newborn går svjh kun op til 4 kg.

mvh
Marianne

Fra : Milea

Dato : 01-01-01 15:30

Først held og lykke med fam. forøgelsen *S*

På de fleste sygehuse, er det Libero de bruger..dette er også det mærke jeg
har brugt til mine.
Pakken hedde 'Newborn 2-4 kg', og koster ca 70 kr for ca 40 bleer, mener
jeg..det er nemlig 3 mdr siden, jeg stoppede med den str. bleer til min
datter *S*

Ellers beregner du ganske enkelt det udfra, hvad dit kommende barn vejer..og
går efter de blepakker med div. størrelser. Du kan ikke finde tilbud/rabat
på newbornbleer, så der er der ikke penge at spare:-/

Mvh.
Milea

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-01-01 23:30

TAK TAK for alle indlæggene.

Vi ville jo nok ellers have drønet ud og købt tonsvis af bleer, men efter
jeres indlæg at tyde, vil det nok være en dum ide.

Jeg kikkede ind forbi www.libero.dk - den side er nu heller ikke så tosset.
Ingen reklame, men måske kunne andre også bruge den til noget !

Tak

Kim
Odense

Fra : Martin Hansen

Dato : 03-01-01 03:38

On Mon, 1 Jan 2001 15:09:39 +0100, "Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> wrote:

>Grunden er jo nærmest, at i øjeblikket flyder alle reklamerne over med
>tilbud på bleer og hvem vil ikke gerne spare penge !
Du sparer flere penge ved at holde dig fra reklamebleer.

--
MVH. Martin
Sønderborg

Fra : R. Ilsøe

Dato : 26-01-01 14:16

Lidt sent svar... Køb dem der er billigst. I starten er min erfaring dog, at
libero er de bedste... De er lidt bedre til at forme sig efter barnet synes
jeg. Efter vores har nået en vis størrelse har vi bare købt dem der var på
tilbud. Vibelle (mener jeg) -Dem fra Aldi... er meget gode også.

Det sker _tit_ at børn får rød numse inden for det første stykke tid efter
fødslen. Det har intet med bleen at gøre... Forestil dig, hvis din mås havde
ligget i vand i 9 mdr. og pludselig kom ud og blev pakket ind i et stykke
"komprimeret vat" ...så ville den nok også blive rød! *S*

Gi' altså måsen godt med luft og brug så de bleer der er billigst (Jeg selv
skifter imellem Huggies, Pampers, Libero og Vibelle da jeg mener de 4 mærker
er bedst) eller dem i har det bedst med.

Held og lykke med den lille ny!:)

R. Ilsøe

Casper 30.11.97
Christina 16.4.99