Driver problem: The style of the INF is di~
Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 09:13

Hej

Har bygget en ny PC. Der er isat et Jensen Easy ISDN netkort. Dette har
tidligere været installeret i to forskellige PCere under Windows 2000 uden
problemer.

I den nye PC kan Windows ikke installere driveren. Oprindeligt fik jeg
fejlmeddelelsen

An errror occoured during the installation of the device.
The style of the INF is diffrent than what was expected.

som på et tidspunkt skiftede til

An errror occoured during the installation of the device.
There is no driver selected for the device-information set or element

Det er vel at mærke samme Windows 2000 CD der er anvendt til installation og
samme drivere, der er anvendt til ISDN kortet. På den nye PC installerede
jeg først W2K, så ASUS's forskellige chip drivere, så W2K SP4, og endeligt
gik jeg i lag med ISDN kortet. Det er muligt at det på tidligere PCer er
installeret før SP4?

Er der nogen der har nogen bud? Kan finde andre der har haft lignende
problemer via Google, men ingen løsninger.

Kjeld Olesen

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 09:31

En lille typo: Der skulle stå:

An errror occoured during the installation of the device.
The style of the INF is different than what was expected.

Kjeld

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 12:28

Sorry - den korrekte ordlyd er:

The style of the INF is different than what was requested

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 13:20

Kjeld Olesen [2000] wrote:
> Sorry - den korrekte ordlyd er:
>
> The style of the INF is different than what was requested

Det er en typisk fejl når først der er gået koks i driverdatabasen.

Hans

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 09:31

Kjeld Olesen [2000] wrote:

> Er der nogen der har nogen bud? Kan finde andre der har haft lignende
> problemer via Google, men ingen løsninger.

Prøv og flyt kortet til et andet PCI-Slot.

Hans

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 09:37

Hej

Ja, det har jeg overvejet - vil prøve det iaften.

Der er dog en lille krølle på historien som jeg glemte at fortælle.

På et tidspunkt tænkte jeg at det måtte være driver-CDen der var gået død,
og eftersom jeg også havde et USB ISDN modem stående tænkte jeg at så
installerer jeg bare det istedet. Under installation af driverne gav det så
nøjagtigt samme fejlmeddelelse! Kan iøvrigt ikke uninstallere Jensen ISDN
kortet under device mannager. Windows påstår at devicen er nødvendig for
boot.

Det ender nok med at jeg må installere Windows helt forfra, og så installere
ISDN kortet FØR ASUS/VIA driverne og SP4?

Kjeld

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 09:44

Kjeld Olesen [2000] wrote:

> [...]
> driverne gav det så nøjagtigt samme fejlmeddelelse! Kan iøvrigt ikke
> uninstallere Jensen ISDN kortet under device mannager. Windows påstår

Forkerte drivere kan give ret meget koks i driverdatabasen.

> Det ender nok med at jeg må installere Windows helt forfra, og så
> installere ISDN kortet FØR ASUS/VIA driverne og SP4?

Det vil ikke være den rigtige rækkefølge, da din hardware ikke bliver
korrekt sat op. Start med systemet, servicepack 4, chipsætdriverne og
derefter sætter du ISDN-adapteren i maskinen og installerer driverne, men
prøv et andet slot end det du bruger nu.

Hvilket bundkort drejer det sig om?

Hans

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 09:47

> [...]
> derefter sætter du ISDN-adapteren i maskinen og installerer driverne, men
> prøv et andet slot end det du bruger nu.

Sandt nok, men den rigtige rækkefølge virkede jo ikke rigtigt - men OK,
måske en anden PCI slot vil kunne løse problemet.

> Hvilket bundkort drejer det sig om?

Asus A7V400-MX

Kjeld

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 10:00

Kjeld Olesen [2000] wrote:

> Sandt nok, men den rigtige rækkefølge virkede jo ikke rigtigt - men
> OK, måske en anden PCI slot vil kunne løse problemet.

Det kommer lidt an på om ISDN-kortet kan køre med delte ressurcer. Hvis det
ikke kan, så er du lidt på den da alle 3 PCI-slots er delt med on-board
devices på dit bundkort. Slot 1 er delt med grafikken, så det bør du under
alle omstændigheder undgå at bruge. Der står intet i manualen hvad 2 og 3
deles med, så du må prøve og flytte kortet til det slot du ikke har haft det
i endnu.

Hans

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 10:14

Hmnn OK. Pt sidder kortet i slot 2 - der sad det mindst i vejen. Der er ikke
isat noget i de to øvrige slots. Jeg vil da prøve slot 3 så.

Nu kan jeg efterhånden ikke huske hvad de tidligere bundkort var for nogle.
Den første var et AT bundkort og kørte med en AMD K6-2 333 MHz - uden at det
siger os meget. Den efterfølgende var bygget op over bundkortet fra en IBM
Aptiva 2178.

Men hvis ikke Jensen PCI kortet kan køre med delte resourcer, så forklarer
det jo ikke hvorfor jeg så får samme problemer med USB ISDN modemet. Under
device mannager under Jensen ISDN kortet er der iøvrigt ikke angivet nogen
konfliker mht til resourcer. Den kan bare ikke installere driverne.

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 10:19

Kjeld Olesen [2000] wrote:
> [...]
> modemet. Under device mannager under Jensen ISDN kortet er der
> iøvrigt ikke angivet nogen konfliker mht til resourcer. Den kan bare

Jo - Hvis nu USB-Enhederne er delt med slot-2 så har du balladen, så får du
heller ikke USB-ISDN modemet til at virke da Jensen kortet blokerer det
hele.

Hans

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 30-06-05 11:26

Hmnn - OK, jeg kan se muligheden. USB stikkene virkede dog med min USB
memory key, så selve USB funktionen virker, men det var vel heller ikke det
du mente.

Det er den slags her der får en til at overveje Linux

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 13:21

Kjeld Olesen [2000] wrote:
> Hmnn - OK, jeg kan se muligheden. USB stikkene virkede dog med min USB
> memory key, så selve USB funktionen virker, men det var vel heller
> ikke det du mente.

Nej, ikke helt.

> Det er den slags her der får en til at overveje Linux

Nej tak. Det har jeg min fritid for kært til. Been there - Done that.

Hans

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 01-07-05 08:21

Hej Hans

Det virkede ikke med de andre PCI slots. Fjerne så kortet, lavede en ny ren
installation (formatterede C:), installerede VIA chip drivers, isatte ISDN
kortet og vupti - denne gang installerede driverne uden problemer. Til sidst
installeredes SP4.

Tak for din hjælp.

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 01-07-05 08:16

Removed the card, did a clean reinstall without the card in place, installed
VIA chip drivers, inserted the card, and this time Windows accepted the
drivers. Finally installed SP4.