Kan denne opgradering svare sig?
Fra : Nitro

Dato : 29-06-05 19:30

Mit nuværende udstyr:

- Pentium 4 (Socket 478 - Willamette/Northwood), 2,5Ghz, FSB 533Mhz, L2
512Kb
- Asus P4SP-MX bundkort m. surround-lyd
- 768Mb Kingston PC2100, 266Mhz
- Asus GeForce 8170DDR / 64MB
- 60GB Maxtor HD - UDMA133

Jeg har kig på følgende udstyr:

- Pentium 4 (Socket 775 - Prescott), 3,4Ghz, FSB 800Mhz, L2 1024Kb
- Asus P5RD1-V bundkort m. surround-lyd
- 2x512MB Kingston PC3200, 400Mhz
- Asus GeForce 6600 / 256MB
- 300GB Maxtor SATA-150

Mit nuværende system kører aldeles fint til internet og tekstbehandling, men
så snart der kommer grafik-tunge programmer og spil på menuen, begynder der
at opstå problemer, som er ret trælse.

VH, Nitro

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-06-05 21:52

Nitro wrote:
> Mit nuværende system kører aldeles fint til internet og
> tekstbehandling, men så snart der kommer grafik-tunge programmer og
> spil på menuen, begynder der at opstå problemer, som er ret trælse.

Det er muligt at du kan nøjes med et bedre grafikkort, prøv fx at start
med det Geforce 6600. De er ikke så dyre:
http://kortlink.dk/vfp

Eller brug lidt flere penge og få et lidt kraftigere kort:
http://kortlink.dk/vfq

En hurtig disk til styresystemet kan også tit gøre underværker, jeg kan
varmt anbefale disse:
http://kortlink.dk/vfr

Bottom line er vel, at jeg mener din CPU er rigeligt hurtig til det brug
du skitserer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : John T.

Dato : 29-06-05 23:48

> Bottom line er vel, at jeg mener din CPU er rigeligt hurtig til det brug
> du skitserer.
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Det giver jeg dig ret i, jeg tror også at grafikkortet er synderen,
skift det til ét med 128 MB.
Hilsen John

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-06-05 14:22

> Det giver jeg dig ret i, jeg tror også at grafikkortet er synderen,
> skift det til ét med 128 MB.
> Hilsen John

Enig; jeg mener osse at dit grafikkort er flaskehalsen!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 30-06-05 19:37

"John T." <kispus@despammed.com> skrev:

>Det giver jeg dig ret i, jeg tror også at grafikkortet er synderen,
>skift det til ét med 128 MB.
>Hilsen John

Mængden af RAM siger ikke det store om ydelsen.
Du kan få et NVidia GeForce MX 4000 med 128 MiB RAM, og det er ikke et
kort der er hurtigt til grafikkrævende opgaver i bl.a. spil.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Nitro

Dato : 30-06-05 18:55

Mit grafikkort og bundkort kører kun med AGPx4, og mit nuværende grafikkort
udnytter AGPx4 bedst muligt (i følge producenten)... Hvis jeg kører
C&C-Generals, så går det så langsomt, at det er til at blive pip af... Det
kan vel næppe betale sig at købe et AGPx4 Gfx-kort med mere RAM, eftersom
det er en forældet teknologi, eller kan det???

Og kan opgradereingen fra AGPx4 til PCI Express x 16 ikke betale sig?

VH, Nitro

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-07-05 14:00

> Og kan opgradereingen fra AGPx4 til PCI Express x 16 ikke betale sig?

AGPx4 er fint!!! AGPx8 er et marketingsmæssigt gimmick med meget ringe
praktisk effekt.

AGPx1 er hurtigt
AGPx2 er lidt hurtigere
AGPx4 er en lille smule lidt hurtigere
http://www6.tomshardware.com/motherboard/20000214/agp-07.html
(og AGPx8 og PCIe er en lille bitte smule lidt hurtigere)

Sats på at udskifte dit (svagelige og forældede) ASUS V 8170/T NVidia
GeForce4 MX 440(!!!!) med et nyere kort, og med en hurtigere GPU med AGPx4
(eller AGPx8).

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy