Længde af USB kabel
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 13:25

Er der nogen der ved hvor langt et USB 2.0 kabel kan være før det går ud
over hastigheden.
Kan man få et på fx. 10 meter, hvis ja, hvor henne ??

Jeg skal bruge det til at montere et extern DVD drev til afspilning af film
og en extern TV-tuner/crapper

På forhånd tak

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

Fra : Max

Dato : 29-06-05 18:20

Hej Martin

> Er der nogen der ved hvor langt et USB 2.0 kabel kan være før det går ud
> over hastigheden.

Max 5 meter, derudover virker det ikke mere. Hvis du skal bruge 10 meter
skal du have 2 gange 5 meter og så en hub på midten.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 19:09

Skal det være en bestemt type hub eller kan en alm billig hub gøre jobbet?
Nogen der ved hvad der gør at 5 meter er max.

Mvh.
Martin

Fra : Max

Dato : 29-06-05 19:22

Hej Martin

> Skal det være en bestemt type hub eller kan en alm billig hub gøre jobbet?

Mon ikke næsten hvilken som helst hub kan gøre det.

> Nogen der ved hvad der gør at 5 meter er max.

Når man sender signal gennem kablet med USB sendes der svar retur
fra modtageren, hvis kablet er for langt når svaret ikke tilbage i tide og
det bliver opfattet som en fejl.

Mvh Max

Fra : Nitro

Dato : 29-06-05 19:34

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg har et webcam tilsluttet
2x10m USB kabel, og der er ingen problemer overhovedet....... Og det er oven
i købet et skod-kabel fra harald nyborg....

Fra : Rado

Dato : 29-06-05 20:56

On Wed, 29 Jun 2005 20:34:18 +0200, "Nitro"
<dsl1200996@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg har et webcam tilsluttet
>2x10m USB kabel, og der er ingen problemer overhovedet....... Og det er oven
>i købet et skod-kabel fra harald nyborg....

Det må være dit webcam der har misforstået noget :)

Jeg kan ikke få mit til at fungere med kabler over 5 m. Men der er
åbenbart undtagelser fra reglen...

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Anders Lund

Dato : 30-06-05 18:36

Rado wrote:

> Det må være dit webcam der har misforstået noget :)
>
> Jeg kan ikke få mit til at fungere med kabler over 5 m. Men der er
> åbenbart undtagelser fra reglen...

Det kommer også meget an på udstyret. Jeg har prøvet med en HP Scanner
som gik kold da den røg over 3m.... 5m scannede den lidt og man fik lidt
af billedet med, men så var det også slut.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-06-05 21:09

> [...]
> Kan man få et på fx. 10 meter, hvis ja, hvor henne ??
>
> Jeg skal bruge det til at montere et extern DVD drev til afspilning af

Det går ikke kun ud over hastigheden, du kan rent faktisk futte grejet af,
hvis du lavet kablet over 5 m. (har dog ingen erfaringer selv, så måske du
kan få det til at virke alligevel jvf. Nitros indlæg)

http://www.usb.org/developers/usbfaq/#cab1

mvh Frank

Fra : Nitro

Dato : 29-06-05 21:40

Jeg har lige været lidt rundt, og man kan få noget, der hedder et "aktivt
usb forlængerkabel" (pris fra ca. 150,- for 5m). På disse kabler er der
monteret en repeater/forstærker i den ene ende, hvilket gør det muligt at
forlænge signalet uden nogen overbelastninger eller andre lign. problemer.

VH, Nitro